"Hemliga" stamtavlor
Är det någon här som har kattungar eller planerade kullar, men inte sätter ut stamtavlan på hemsidan?
Jag är nyfiken på vad det finns för anledning att inte lägga ut kullens stamtavla?
Speciellt ifall man söker avelskatt så är det viktigt att veta vad kattungarna har för släkt. Om stamtavlan finns på hemsidan eller föräldrarnas stamtavlor på pawpeds så kan man ju direkt se vilka som inte är intressanta ur släktsynpunkt.
Och skickar ni in era avelskatters stamtavlor till pawpeds? Om inte, vad är orsaken?
Appropå skicka in, jag märkte att så fort jag hade testat min avelshona så kom stamtavlan (och testsvaret) in på pawpeds.
http://www.svidjas.se

Jeg legger det ikke ut på hjemmesiden bare pga at jeg ikke har scanner for funker, og at jeg har vært for lat til å sende inn til pawpeds
Så latskap er grunnen min til "hemmelige stamtavler" ihvertfall..:/
Samma orsak för mig, jag får bara inte tummen ur att skicka in till Pawped, men några finns ändå dels pga av att mina kattungeköpare är flitigare än jag
samt då att de testade katterna finns med.
-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt
Jag har skickat in en av mina katters stamtavla, jag gillar att kunna länka dem enkelt på min hemsida och älskar att kolla på andra stamtavlor också, väldigt bekvämt med Pawpeds!
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Jeg legger også ut mine katters stamtavle på min hjemmeside. Dette for at evt. interesenter skal kunne sjekke om dette er av interesse for dem.
Jeg gjør det også for min egen del, nemlig at det er enkelt for meg selv å sjekke innavlsgrad o.l. på mine katter og evt. katter som jeg er interesert i å kjøpe. Og når det først er sendt inn så er det enkelt å lage en link til sin egen hjemmeside når man venter kull.
Så jeg synes det er veldig greit både for min og andres del, men sikkert ikke en nødvendighet.
Här är inget hemligt…*s*
Länkar till pawpeds på varje katt, har länk till kullstamtavla när jag har kattungar och skickar in stamtavlor på ALLA kattungar som föds här….det gör att då syns det också hur många avkommor mina avelskatter har!
Det tycker jag att fler skulle tänka på! 
Jag har med varit lite lat med att sända in men ser ändå att det ligger många av mina där, hur kom de in?
För jag vet att de flesta går till sällskap och de som köpt katterna inte har sänt in stamtavlan
Det kunde egentligen vara lätt löst = Sverak kunde sända in när de skriver ut tavlorna, då hade ALLA kommit in
#6 Kul att se hur många avkommor en hane har
men mest kul att se hur många av dem som går i avel

#7 Firenza skickade jag in tillsammans med syskonen om du undrar hur hon kom dit.
Jag har skickat in alla mina stamtavlor. Jag tycker att Pawpeds är bra och jag använder det en hel del.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!
Skickar alltid in på mina egna katter. Men det var ett bra förslag någon av er hade att skicka in på alla avkommorna, - ska jag fixa.
Även om man inte har SIN katt inskickad så finns ju kanske föräldrarna så kan man lägga länk till en provparning mellan dem, så har du ju din katts stamtavla, provisoriskt iallafall.
Tycker också det är viktigt då jag kollar efter kattunge, att stamtavlan OCH föräldrarna (hittat hemsidor där inte ens namnen på föräldrarna ligger ute?) finns tillgänglig.
Använder också Pawpeds väldigt mycket faktiskt.. stamtavlan och hälsotesterna är ju avgörande till största del.
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Jag som sällskapsköpare tycker det är intressant att läsa stamtavlor… men jag kanske är ett undantag
Sen är det intressant att se vem som är släkt med vem och kanske få fram någon bild på hur farmorsmor ser/såg ut osv… man kan släktforska 

När jag skickade in min kull till Pawpeds så scannade jag bara in en stamtavla och skrev de andra ungarnas namn och färg i mailet.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!
Jag älskar att läsa stamtavlor. Man sitter där och "fnular" och ser hur det gått med släktingarna osv. 
jag har också min ai pawpeds… jättepraktiskt tycker jag…