Fäller
Jack fäller så vi håller på att bli (!?) galna! 
Finns det några topp bra tips på vad vi ska göra? Har för mig att jag har läst något om aloe vera, hur funkar det och hjälper det?
Tänker att han fäller extra mycket nu då han har flyttat och det är lite stressigt kanske? För nu borde det väl inte vara fäll säsong?
Tacksam för alla tips!!
Vetegroddsolja eller Salmopet (laxleverolja) brukar hjälpa.
Min hund hårade galet för att tag sedan, efter 2 veckor med Salmopet hade det minskat drastiskt…
Kan ju vara pga stress med… det påverkar mer än man tror att flytta… hoppas det ger sig.. :)
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Ok, Tack!
Var köper jag det och ger man i maten eller hur?? Det kanske står på förpackingen?
Vore ju verkligen skönt att få lite ordning på håren, för nu har vi en Jack på allt…
Å STORT grattis till bebisarna!
Det finns nåt som heter Dermoscent också som jag tycker är bra för pälsen.. det är ett slags spot on, som man sätter i nacken.
Och så är det bara att karda och karda… det kan ju vara så att en massa död päls måste bort för att ny päls ska kunna komma.
Han kommer få en gigantisk päls snart skulle jag tro, nu när han är kastrat..
Lycka till..
ps. jag tycker också att eucanuba är den bästa maten för pälsen, men jag vet att det finns olika rön om det också.
#3 Dermoscent kan också innebära en risk. Det finns katter som inte tål det.
Ja det finns risker med allt…
man kan ju prova på en liten fläck först.
Mina har i allafall tålt det, men det finns ju säkert undantag… 

Han är väl nykastrerad? Då brukar de kunna fälla ganska mycket. Mitt tips är att damsuga ofta och ha tålamod 
Vi har ursöta bebisar !!!!
#6 sant det med men laxolja skadar aldrig.. är bara nyttigt!!
Salmopet finns i de flesta djuraffärer. Annars finns det också hos www.foderbilen.se där du också kan beställa mat, kattsand mm med hemkörning.. :)
Jag häller lite över katternas blötmat om kvällarna och de äter det så gärna. Annars får man ta en liten spruta och ge dem i mungipan.. funkar också bra ;)
Står ordination på flaskan, är ½ tsk upp till 5 kg och sedan 1 tsk från 5-15 kg.
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Beroende på vad du blir galen på angående fällandet så har jag iallafall ett tips om det är själva dammsugningen som är störande. Det är den berömda Furminatorn, den drar ur alla lösa hårstrån och har halverat dammsugningen här hemma där jag har två ragdolls. JAG tycker den är toppen men det finns delade meningar om detta. Om du inte ska ställa ut katten så är det bara att köra på. Furminatorn gör nämligen att kroppsfärgen mörknar då den utsätts för mer kyla när katten helt enkelt inte har lika mycket päls som innan. Men jag lovar, det kommer att finnas GOTT om päls kvar om du borstar på rätt sätt - men du slipper få den överallt utom på katten ;)
Kika gärna på tråden om Furminatorn eller sök på ordet Furminator:
http://ragdoll.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=75d5f6e4-2975-4dd9-81a2-1d2d91257b21
#8 Furminator är oslagbar!!! Kanske som sagt inte på utställningskatter - men annars! TOPPEN! Använder den flitigt på hunden!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Tusen tack för alla era tips! Nu ska här avhåras…
Skönt att det verkar finnas bra saker att ta till!
Tack, tack!