Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 815 ggr
GunBertus
0

tungt beslut

jag har idag skickat ut ett mail till mina MCO vänner. Det känns konstigt, sorgligt och vemodigt fast ändå rätt..hoppas jag gör rätt Obestämdjag lägger det här också för jag vet att det finns någon som har både RAG och MCO som väntar på avkommor:

Mina vänner  

Jag har efter moget övervägande beslutat att lägga ner min Mainecoon uppfödning. Jag känner att det tar för mycket tid och kraft att hålla avel med 2 raser. Det är inte bara att avla , utan man måste hålla sig a´jour med rasen och dess utveckling, ställa ut mm  

Min ras är nog mest ragdoll, den passar mig bäst och dessutom tycker jag det finns så mycket mer att tillfoga denna ras. Det behövs mer nytt blod och nya linjer och jag känner det lite som mitt "kall" :)   Därför får det bli så här. Det har varit roligt och lärorikt och underbart på alla sätt och vis och jag tycker jag har fått fram det som JAG vill ha på rasen. Kort nos, kraftig box och med den rätta vilda looken:)  

Ni som står på kö efter avkommor blir givetvis kontaktade när jag fått mina 3 kullar jag väntar, och alla ni andra som av en eller anledning fortfarande har "affärer" ihop med mig glöms inte heller bort:)

mvh Ulla

Kattungar väntas hos GunBertus

raggorgeous
0

Bra att du gör det som du känner är rätt :)

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

ElHeMas
0

Det måste ju vara skönt att äntligen fattat beslutet i alla fall så slipper du fundera mer på det.

Vi har ursöta bebisar !!!!

Christelle
0

Som sagt tråkigt att du ska sluta med MCO! Men som sagt man ska göra det som känns rätt! Tycker du bidragit mycket till rasen och jag gillar alla dina katters look. Önskar dig stort lycka till med dina fina Ragdolls och önskar dig alla lycka i livet :)

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Fyrpihls
0

GRATTIS! höll jag på att säga, men jag menade inte riktigt så.. men SKÖNT att ha fattat ett väl övervägt beslut. Foten i munnen

Jag förstår dig till Fullo!!

Och om du följer ditt hjärta så brukar det bli bra…

STOR kram till dig… jag förstår att det svider, men det är säkert det bästa. Kyss

Neo033
0

Låter som ett klokt beslut! Glad Fast jag förstår att det ändå känns jobbigt! Man ska följa sitt hjärta!

---------------------------------------------------------

Marie / S*Asterion's

Har nya planer! Glad

www.asterions.se

DolliDays
0

Det kan jag tro, att det var tufft o mycket fundilurande.

Du är klok du, som vill göra rätt o inte få för mycket att slita med.

Lycka till i fortsättningen med "bara" Ragdoll nu då Kyss