Första utställningen!
Denna helgen var molly på sin allra första utställning.
I Lördags var det en utställning i västra frölunda (Göteborg) som jag var på.
Oj vad kul det var!!!! Jag var både nervös och pirrig =) Å molly som jag trodde skulle flippa ut skötte sig mycke bra faktiskt!
Hennes Dommare blev Anneli Person och hon tyckte jag var rätt bra =) hon förklarade väldigt tydligt och bra!
Hon tyckte att molly var väldigt vacker =) Öronen rätt placerade fortfarande fin baby päls kvar (hon tävla i juniorklassen då hon är 7 mån gammal) och Molly hade dom vackraste ögonen av alla Rag a som hon hade =) Det fanns mycke + hos henne. Men sen fanns det ett minus som var att hon var för smal/gänlig typ. Så hon behöver bli lite grovare.
Fundera på om kalcium tillskott kan va bra för att få hennes ben att bli kraftigare?
Så dommaren sa att hade de inte vart för att hon va så gänglig så hade hon blivit Nom.
Men hon fick Ex. 1 och jag är så himla stolt över min lilla prinsessa ^^
Det kommer deffinitivt bli fler utställningar! för det var riktigt kul och intressant! Jag har lärt mig jätte mycke! och det var jätte intressant att se de andra katterna och lyssna på andra dommare också!
Jag upptäckte att en av dommarna som var italienare favorisera lite ragdollen så förhoppningsvis kanske man kan få honom nån gång ;) hihi.
Som sagt, det kommer bli fler tillfällen som ja kommer att gå på! för det var verkligen så himla kul!

Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri

ps. min kamera är inte världens bästa och blixten gjorde att ögonen blir röda. och utan blixt blir bilderna dåliga, men en bild tyckte jag att jag kunde lägga ut =) ds.
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri