Sammanfoga två kattbilder
Jag undrar om det är någon vänlig själ som skulle kunna tänkas hjälpa mig att prova sätta ihop två kattbilder. Alltså att två kattbilder blir en bild. Jag måste erkänna att jag är pinsamt dålig på datorer och bildprogram framförallt

På min hemsida kan jag tyvärr inte sätta in två bilder bredvid varandra (som man gärna vill göra under planerade parningar) och jag tänkte därför prova sätta ihop två bilder för att se hur det ser ut på hemsan. Men då är frågan HUR GÖR JAG
Så därför undrar jag om någon snäll människa skulle tänkas ha lite tid över att försöka hjälpa mig

Mvh Nina
Du kan maila mig bilderna om du vill så kan jag hjälpa dig 
Yataz
Men kan du inte förklara lite snabbt Martina, jag vill också veta ;-)
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

Åh TACK, TACK Martina! Du är en pärla
Mailar dig bilderna
Tips! Prova Picasa och gör en collage på 2 bilder den är lätt att använda och det gratis!
#2 Svårt att förklara bara så där. Ska se om jag kan lägga ut en förklaring och visa med bilder senare 
#3 Ja gör det…skriv gärna vilken storlek du vill ha det i också om du inte skickar i färdig storlek vill säga..
Yataz
Nina, mamma ska hämta mig nu för jag ska åka och bada katt.
Men skicka du bilderna så fixar jag när jag är klar med badandet och allt. 
Kram
Yataz

Martina, jag skickar dig bilderna och det är absolut ingen brådska utan gör det när du kan och har lite tid över. Är så glad att du vill försöka hjälpa mig

#4 Tack för tipset! Jag har picasa3 och fattar nästan nada av det programmet
Det jag kan är skära ner bilderna och lite,lite till, men så pinsamt dålig är jag på bildprogram
Så att jag skulle mixtra med bilderna behöver då ingen vara rädd för
Jag borde kanske överväga att gå en kurs kanske!!???

Ja du det inte lätt jag förstår dig även fast jag håller på med datorer yrkesmässig så är svårt ibland att kunna veta vad vissa program gör förs man har testat själv det. Men har du testat att gör ett collage med 2 eller fler bilder på picassa? eller så har du svårt att hitta bilder i picassa kanske ? Jag håller med den inte lätt med bildprogram. Jag nvänder då picassa för snart gör nåt med bilden och när jag ska göra mer anvancerad saker till exempel sätta ihop en loga så är det GIMP som gäller också gratis den är mera lik photoshop då men den kostar inget. När det gäller kurs på GIMP finns gratis kurs online som du kan pausa och lyssna igen du kan även hitta på youtube hur man använder GIMP. Det finns säkert om picassa också.
Synd att vi bor så lång ifrån annars skulle vi kunna träffas så jag visa sig lite.

#8 Hej Nina!
Om du vill ha ett enklare bildredigeringsprogram så tror jag att jag kan skaffa fram photoshop åt dig, inte den allra flashigaste och nyaste versionen men en som räcker gott å väl.
som sagt, om du vill. 
Kram / Sarah

#9 #10 Vad gulliga ni är som är villiga på hjälpa mig
Jag känner mig som 90-åriga Agda som knappt suttit framför en dator, fastän jag bara är 33 år, ja okej då, strax 34 då

Hej Sarah! Ja, tack hemskt gärna!! Jag provar gärna photoshop att jobba i
Som sagt, behöver något enkelt