Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett05-utställningssnack
Läst 1115 ggr
Ninasmirakel
0

Bortslickade/gnagda morrhår

Noelle här hemma är ju så go emot alla andra katter och främst emot kissebebisarna men jag har ett dilemmaRynkar på näsan

nämligen att hon tvättar bort morrhåren på de flesta katterna och det är inte snyggtSkäms Camilie, som jag tänker ställa ut i februari har nu inte många hela morrhår kvar…..undra hur domarna ser på det?

Är det fler som har "gokatter" som jag? Har domare påpekat avgnagda morrisar på era katter isof?

Tacksam för åsikter!

//Nina

ProvinsiaRivers
0

Alltså,det är ju jättevanligt att kattmammor tuggar av morrhår på kattungar:) Det är nånslags uppfostranssyfte..

Men jag vet inte hur domarna ställer sig till det…På min kattunge som jag ställde sist i kattungeklass hade det hunnit börja växa ut så ingen sa nåt.

huldabella
0

Var inte orolig - morrhåren växer ut igen. Skrattande

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

raggorgeous
0

Shokomonk ställdes ut utan morrhår på ena sidan då han var liten(eller det var bara kort stubb)

Domaren bara konstaterade det - men det hade ingen inverkan.. de växer ju tillbaka :)  Han blev NOM iaf *ler*

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

DolliDays
0

Min Destiny har oxå ätit av morrhåren på ungarna så dom sett lite stympade ut Skrattande

Det borde ju dock inte ha nån större betydelse i utställningssammanhang eftersom det inte är nåt permanent.. På dagsaktuella helhetsintrycket har det ju förstås inverkan..

Men, jag skulle nog inte oroa mig Glad

Ninasmirakel
0

Tack för era svarSkrattande

#2 Visst kommer de att växa ut OM Noelle kan låta bli dom, hon agerar ju plastmamma här hemma och det går ju inte att hålla henne ifrån de andra!

#1,3  Ja, det var ju skönt att höra att det gick bra ändåFlört men det har ju helt klart en påverkan på helhetsintrycket enligt min åsikt iaf……Nåväl vi får väl se hur det går!

Omorose
0

#5 Troligtvis kommer hon ju sluta gnaga bort dom då hon märker att kattungarna börjar växa upp, och då hon känner att hon har uppfostrat dom tillräckligt *s*

När jag hämtade min Luna så hade hon avbitna morrhår, vilket såg väldigt roligt ut. Men hon var den enda i kullen som hade det, hon var dock den busigaste och vildaste i kullen också så det kan ju ha med det att göra.

Ninasmirakel
0

#6 Camilie är 6 månader nu och lugn som en lat kastratKyss

Men Noelle gör det även på Bell som är snart 9 månader, hon är väldigt omhändertagande trots att hon inte har haft bebisar själv så låter hon småtjejerna dia henne*L*

Tack för era svar!

//Nina

Omorose
0

#7 Jaha okejj, trodde de va småbebisar det handlade om hehe.

Vilken besvärlig situation =/ hm..

Jag kan bara önska dig lycka till, både med Noelles (charmiga) beteende, men även på den kommande utställningen!

Fyrpihls
0

jag tror att det är ett beteenede som Noelle kommer fortsätta med. En del honor gör så…

Jag tror inte att domarna dömer bort nån pga det, för dom vet att sånt här förekommer bland katter…

Skrattande