Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1907 ggr
Norrtassens
0

Fundering angående parning

Jag har aldrig varit med om och sett en kattparning förut..Obestämd

Kan detta vara en fullbordad parning?!….jag kommer på min löpande hona och min Zack när de har en parningsakt i badrummet. Han "juckar" för fullt och sen morrar Stella och går därefter bort från Zack och rullar sig på golvet och slickar sig i rumpan. Zack tittar förvånat på henne och sen tvättar han oxå könsorganet. Hon skriker inte och går inte till anfall, som jag läst att honorna ska göra.

Jag vet inte riktigt om de blev störda av att jag kom gående, och att hon därför morrade och gick Obestämd

Båda katterna är ovana och har inte lyckats tidigare med parning. Har därför planerat så att Stella och Athena ska para andra hanar vid deras nästa löp. Trodde aldrig att Stella skulle börja löpa så tätt efter förra löpet. Har varit bortrest ett par dagar och kom hem i dag till en löpande Stella och en intresserad Zack… det är inte riktigt vad jag planerat…

Så det känns lite pinsamt OM det nu skulle bli en lyckad parning eftersom jag planerat annat Skäms, men jag skulle förstås vara glad innerst inne….

Tacksam för svar om hur en parning kan se ut…eftersom jag är såå ovan Skrattande

Kramizzar

LittleSweeties
0

Jag tror att det var en "övningskörning" du såg…;)
Men sen är det ju inget som säger att de inte träffat innan, eller efter…=)
Honan skriker ju när det är fullbordat, pga hullingarna, men det är inte alla som går till anfall! Fräser, javisst, viftar med höger ibland, men ingen av mina har gett sej på hanen….
Så nu har du den ljuvliga väntan framför dej…..dräktig eller inte…=)

Lycka till!! =)

GunBertus
0

jag skulle kunna tänka mig att det var en parning…det är inte alla honor som skriker..men om hon rullar sig och tvättar sig så tror jag skottet togFlört

Kattungar väntas hos GunBertus

Dreamdolls
0

Absolut att det skulle kunna blivit en parningGlad Min Yannine betedde sig precis som du beskriver, alltså skrek inte och gick inte till anfall. Men rullade runt som en galning gjorde hon samt tvättade sig direkt i rumpan.

Håller tummen för bebisar hos dig snart dåGlad

Vi väntar kattungar :)

Hemsida:S*Dream Dolls

ItchyKoo
0

Det kan mycket väl ha varit en lyckad parning du såg, morrandet och rullandet samt att båda tvättade sig efteråt bådar gott :-) Men om det trots allt inte riktigt blev fullbordat denna gång tror jag att de lyckas få till det senare under löpet, för detta var som sämst en mycket bra övningskörning ;-) Lycka till!

De honor jag har sett paras har oftast "skrikit till" (i varierande grad), men de har inte gjort det varje gång.

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se

Amasing-Stars
0

Jeg tror også at dette kan være en parring for hunn kattene er veldig forskjellige , jeg har en som skriker godt når det er treff og en annen merker vi ikke i det hele tatt !

Min hanne er ikke så nøye på hvor og hvem som er rundt han når han parrer så jeg har fått sett nesten alle parringene hannes, han er utrulig snill og han striler ikke så de får bruke huset som de vil .

La de bare holde på så skal du se at han får det til Flört… øvelse gjør mester Skrattande

Norrtassens
0

Tack för era svar Skrattande

Vi får väl se om Zack fick till det denna gång. Annars åker Stella till en annan hane vid nästa löp Flört

harley
0

Grattis Annica!!!

Hoppas verkligen det tagit sig! Vill se många små Zackbebbar nu hos dig! Håller tummarna att hon är dräktig!

Kramar från Zack´s Gammelmatte Kyss

S*Harley Niva´s

(Kattungar till salu!)

Limin
0

Men Annica!!! Såååå spännande Skrattande Jag håller tummarna för att det snart blir lite kattungar hos dig… så kommer jag på besök!! Skrattande