Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 809 ggr
jacksmatte
0

Hur ska vi göra?

Vår yngsta son älskar Jack lite hårdhänt. Jag trodde inte det eftersom han är van vid djur (hund och marsvin), och i början gick det ju kanon men han bär honom lite hursomhelst, gosar genom att ligga på honom, myser med och drar och petar och pillar på tassar, svansen… Sonen blev biten (gick ej hål) härom dagen och då hoppades vi att han skulle förstå, men jag är inte så säker på det, tyvärr!Rynkar på näsan

Vi pratar med honom och försöker förklara hur han ska bete sig och att Jack behöver tid till att anpassa sig till oss. Men han är ju bara lite över 3år. Han gör det ju inte för att vara elak som sagt, men jag är orolig över hur Jack tar det i längden och om det kommer påverka hans underbara personlighet och hans fina temprament.

Jack sköter sig dock fortfarande exemplariskt och han är älskad av hela familjen. KyssNågon som har tips på vad vi ska göra eller om det är bäst för Jack med en annan familj. Självklart vill vi ha honom här, men om det inte blir bättre så vill vi att underbara Jack ska ha det allra bästa!! Vilket jag trodde och hoppades var här…Gråter

ProvinsiaRivers
0

Ja ,det är ju naturligt att så där små barn kan vara hårdhänta med djuren.Ragdollen brukar dock ha en ängels tålamod med dom:) Givetvis måste ni som vuxna ha koll på barnet att han inte går för långt och katten lider.

Prova att distrahera barnet med något annat när han blir lite för go med katten och sedan är det bra att ha en högre klätterställning till katten.Ni kan lyfta Jack högt upp så att han får vara ifred ibland.

Det vore ju synd att omplacera Jack pga detta när det annars går så bra.Han har ju inte varit så länge hos er som jag förstått och eran son vänjer sig med tiden säkert och snart är det inte sååå kul att brottas runt med katten så ofta iaf. Lycka till! Håller tummarna att allt går bra./Paulina

jacksmatte
0

Han har verkligen en ängels tålamod! Det är helt sant! Glad

Som sagt han har inte varit så länge ännu så vi får hoppas på att det funkar nu. Ska tänka på att han kan få bli upplyft högre än sonen… Smart! Det är ju så man gör med allt annat farligt/ömtåligt osv.

Tack! Hoppas också att det ska gå bra!

Yataz
0

Jag skulle ge det lite tid till och bevaka och tillrättavisa när det övergår till att bli för hårdhänt. Jag har själv en liten buspojke på 2½ år och vet att det inte är lätt alla gånger. Men det brukar vara som mest ihärdigt när det är något nytt. Så det kanske bara är nyhetens behag och förhoppningsvis blir det inte lika intensivt framöver. Men visst måste man bevaka eftersom det tar ett bra tag innan en Ragdoll säger ifrån. Då får man vara där och säga ifrån åt katten så barnet förstår. Tids nog gör han nog det ska du se. 3 års åldern är ju ganska intensiv med trots och allt som hör till…

Hoppas det löser sig för er!

Yataz

jacksmatte
0

Tack! Glad

I dag har han ( sonen) varit lite lugnare och fått massor av beröm då han har klappat fint och försiktigt (de flesta gångerna). Vi får tro och hoppas att det som sagt är nyhetens behag. Han vill ju bara gosa och jag förstår för Jack är ju så go och har en sån len päls… Glad Nu hoppas jag det fortsäter på detta lugna spår…

Fyrpihls
0

Ja vi får hoppas att det är nyhetens behag och att han snart lugnar ner sig…

Stort lycka till…

Jag har också en son, fast han är 8 nu, men han har alltid älskat djur väldigt väldigt mycket och när man är riktigt liten så är det svårt att avgöra vad som är lagom hårt och så…

Har inte vi vuxna också känt ibland att man nästan vill krama ihjäl nån som vi tycker väldigt mycket om??

Men det går säkert över, och det är ju bra att jack kan säga ifrån utan att det går hål.
Det tyder ju på en liten markering bara… för om en katt hugger!! Då går det hål!!

FunHouse
0

Har inget klösträd som går ända upp i taket? I annat fall så kan jag rekommendera det.

Då kan katten komma undan utan räckhåll när han känner att han vill komma undan.

Hoppas det löser sig

AnnaCarin

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

jacksmatte
0

#5 Joo, jag känner också igen "krama ihjäl" känslanGlad både på djur och barn (även mannen ibland…!Flört)

Det verkar faktist lite lugnare nu, så vi får hoppas att det håller i sig!

Tack för alla tips! Kram på er!