Ledvärk hos äldre katter?
Hej
Jag skulle vilja ha lite tips och tankar om min äldre herre Ymer, snart 8 år.
Han verkar ibland vara lite stel i lederna och kan då och då muttra till lite om han hoppar ner från en högre bänk eller liknande…. han är ju en stor/tung kille och det är ju inte konstigt att även katter blir lite stelare i lederna med åren..
Vet nån om man kan ge katter Glukosamin, som med hundar? Jag ska även kolla det med min veterinär så klart men jag vill gärna höra era tankar om det. Kanske någon redan gör det?
Jag vill inte att han ska ha småont så klart - och vill veta vad jag kan göra för att hjälpa honom.
Tack på förhand! / Carro
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Omega 3 hjälper ju även till att mjuka upp leder och det är ju inte farligt att ge..alltså någon form av fiskoljor, finns mycket att välja på hos veterinären, men kommer just nu inte ihåg vad de heter..
Kattungar väntas hos GunBertus
mm jag vet men undra om inte Glucosamin är mer effektivt..
ska kolla upp lite. Tack Ulla för tipset!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Jag har fått tipset av min veterinär att prova med just Glucosamin för mina katters leder. Har faktiskt inte provat ännu men det är på gång. Har provat omega3 och jag tycker inte att det gav någon större effekt.
#3 ja jag tror jag ska åka in på apoteket idag och köpa det till Ymer. Det skadar ju ingenting och man märker ju rätt snart om det hjälper honom.
Berätta gärna sedan hur din katt reagerade på det. Har du samma problem? Hur gammal är din katt? hur visar h-n att h-n har ont?
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Ja.. Glucosamin är enligt min veterinär bra, både för katt o hund..
Jag har haft hund med diskbrock o knäledsluxation som fick äta glucosamin hela tiden..
Det finns att köpa billigast på granngården, den stora burken som är avsedd för häst..
MSM silver - vatten - pulver
Oraniskt svavel kroppseget
Dyrt men kanonbra, min dotter använder det på sina hundar
aven vi människor kan inta detta
#6 Tack! Bra tips!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare