Vad använder ni för kosttillskott/förebyggande?
kan vara intressant att veta om och vad ni använder..
själv använder jag:
-Pro-Soluble som är en burk i pulverform. Det är egentligen för hundar men min veterinär sa att den kunde även användas till katter. Det är ett slags protein (m aska) som används för att förbättra mikrofloran och miljön i tarmen. Lämpligt för långtidsbruk. Jag strör det över blötmaten som jag för övrigt ger 1 gång dagligen.
-Viacutan Plus som är en sprayburk i pumpform. Består av essentiella fettsyror och antioxidanter. Detta sprayar jag över torrfodret..ett par pumptryckningar räcker till en stor skål..även bra till torr hud och håravfall på djur..
även provat fiskolja men mina katter vägrar äta och jag håller med dem, det luktar ju skunk
Kattungar väntas hos GunBertus
Har inga tillskott till mina katter. De får allt de behöver genom maten. Strör på Plaque Off, de här algerna i pulverform, som är bra för tänderna/plack, det är det enda.
Hunden får Salmopet (laxolja) då han lätt blir torr i huden och tappar päls. Han får även Glocosamin för lederna.
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

jo mina får också mat
och det är möjligt att de får allt genom maten, men det kan ju inte vara fel att bygga upp immunförsvaret ytterligare..
Kattungar väntas hos GunBertus
#2 hihi snäll du är Ulla som ger dina mat också *blink*
Nej det är aldrig fel! Viacutan har jag också haft ibland om det behövts, då de fäller mycket mm. Jättebra tillskott!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Jag har gett Eforion ibland i kurer (för pälsen).
För närvarande får en av katterna Cystaid och Zylkene (för att förhoppningsvis förebygga urinvägsinfektion).

Jag har inget tillskott för tillfället, dock har jag länge funderat på Viacutan. Provade det på min mors hund då han var riktigt risig i pälsen och bara efter några veckor såg pälsen betydligt bättre ut, tyckte att han fick finare hull.
Dock är det ganska dyrt men till katt så är den ju vääldigt dryg. 
Sen försöker jag även ge min tunnis nutrical men den smakar tydligen bläää och det är inte alltid man vill trycka in en klump i munnen på henne (hon är för smart för att jag ska kunna blanda in det i maten)
Inget alls. Jag har fått stenhård order att inte ge något som helst annat än Hills prescription diet i/d, eftersom jag har katter med magbesvär.
När de behövde bygga päls fick de vanlig öljäst. Det var högeligen uppskattat - för att få det kunde man tom göra konster :)
Å andra sidan är jag kattamatör som varken avlar eller ställer ut.