Fel i stamtavlorna
Hoppas att alla har det bra där ute
Fick mina stamtavlor till kattungarna nu i förrgår, upptäckte tyvärr att dom kan inte stava. Som uppfödare står:
Simon Grandin, vem skjutton är det?
Och adressen är:
Bergsmånsv, den existerar inte ens.
Så nu såt rjag med 5 st stamtavlor som har fel namn och fel adress på. Får inte tag på Sverak via telefon och vet inte hur jag ska göra nu. Problemet är att 2 st kattungar flyttar i helgen. HUR ska man göra nu? Ska jag skicka iväg kattungarna med fel stamtavla och skicka den nya till dem efter att jag har bett veterinären fylla i dem igen?
Suck, kanske skulle det vara lättare att byta namn så man slipper detta? (ni kanske förstog att detta inte var första gången något sånt här händer)
Jag skulle ha kopierat själva stamtavlan så köparen ser att den existerar, och ge kopian så länge vid leverans. Och förklara för köparen hur det ligger till, de förstår nog.
Sedan är det väl inte mycket mer att göra än att skicka tillbaka dem, så får du nya rätt fort. Vad jag har förstått så ska de prioritera såna ärenden.
Maila dem istället - hon svarar oftast relativt fort sverak@sverak.se
Om du skickar med hela stamtavlan så byter de bara ut själva innehållet, inte "pärmen"/sidan där vaccinet står ifyllt.De byter ju bara mittenpappret med stamtavlan/uppfödarnamnet.
Jobbigt att det ska strula.. man vill ju bara att allt flyter på!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

du ska INTE betala för nya stamtavlor för det är Sverak som gjort fel..
Kattungar väntas hos GunBertus
#2 Just det! Glömde säga det!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Om namnet på katten är rätt så behåll "pärmen" där vaccinationer och så står och skicka bara in själva stamtavlan så slipper du åka till vet en gång till.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!

Tack så mycket :D Ska mejla dom och höra hur dom vill att vi ska göra.
Är lite smått irriterad, visst kan alla göra fel. Men sånna här fel?
En av mina kattungar fick också en felstavning i namnet och det var inte jag som gjort fel såg jag eftersom jag hade kopierat reganmälan.
Jag skickade tillbaka och fick i vändande post tillbaka en stamtavla med rätt namn.
Men alla kan göra fel. Det är inte så konstigt med alla kostiga namn vi hittar på
Jag tycker det var en bra ide att kopiera dom och skicka rätt stamtavla senare.
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

Jo det är lätt hänt. Jag vet att jag var NOGA med att skriva tydligt för att det inte skulle bli missförstånd, men nu är det som det är. :) Skickade i väg en för några timmar sen med kopia på stamtavlan. Och nu inom en halvtimme kommer nästa