Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 840 ggr
Simbatau
0

När är sista chansen?

Hej

Jag har en hona som är två och ett halvt år.

Jag har försökt att para en ett antal gånger utan resultat.

Hon har en benägenhet att rulla sig eller så skrämmer hon slaget på hanen.

Nu till min fråga? Ska jag försöka fler gånger eller börjar hon bli för gammal som förstafödelska???

Tacksam för svar???

Omorose
0

Hm..Jag har så liten erfarenhet så jag vågar mig inte riktigt på att säga varken bu eller bä.. Tänkte mest få igång tråden Glad

Men, man kan ju ha i åtanke att ragdollen är sen i sin utveckling jämfört med andra raser. Det borde ju även gälla mjukheten i bäckenet.

Och du har provat med olika hanar och testat diverse "parnings knep" osv?

Krickelin
0

Du behöver en mycket van och bestämd herre till henne som lär henne. Hade oxå en katt som var sån tills rätt kavaljer dök upp:), synd att han är kastrat nu annars hade du kunnat pröva med honom..

Fyrpihls
0

Jag har ju också en kille som sätter spiken i kistan kan man lugnt säga, men tyvärr så får jag inte låna ut honom fler gånger.. annars är det min Mio.. han har lyckats para t om en mer eller mindre medvetslös lealös hona, som jag än inte begriper hur han fick in den i, men det gjorde han…
fast hon föll ihop som en total trasa när han fick tag i nackskinnet.. hon blev som en disktrasa helt utan styrsel som bara välte omkull, men han satt där som en färsting tills han satte den!!

fattar inte än idag hur det gick till….

En sån borde du försöka få tag i…. hi hiGlad

Addiction
0

#3 Åh vilken rolig målande beskrivning, skrattade så när jag läste :)

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction