Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 549 ggr
Okay
0

Adidas i sitt "nya" hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan :)

Hoppas att alla har det bra. Sitter här med en översprallig kille vid namn Adidas. Han fick följa med mig i söndags till skolan, eller ja boendet vid skolan. Bilresan var ingen hitt, men det var inte hemskt heller.

När han kom ut i rummet blev det bara kul, han gick runt och utforskade, dock fick man inte gå på toaletten utan att han skrek ihjäl sig. På natten sov han som en stock. Glad

Igår, måndags, gick det jätte bra. Han protesterade lite när jag gick till skolan men när jag kom hem sov han. På kvällen höll han på att ta en dusch tillsammans med mig. Åter igen sov han hela natten.

Det som kan vara jobbigt är att han är en väldigt bestämmd kille! Så fort man går iväg blir han tokig, fast han trivs (uppenbarligen) i nya hemmet, han gillar att bestämma. Är jag i köket och han vill gå in i rummet igen då skriker han tills han får som han vill (haha). Var tvugen att köpa välling igår då han inte ville dricka vatten. han fick 1 dl välling och vipps drack han ur halva vattenskålen. Man måste kunna lura dom lite Flört

Nog för att en ragdoll ska vara pratsjuk, men när går det överstyr? Förvånad Dessutom gillar knäppisen KAFFE, första katten jag har varit med om som älskar kaffe.

Funderar på (observera skämt!) att köpa en takfläkt att hänga en råtta i eller något så han kan aktivera sig själv.
Nej men seriöst, han klarar det utmärkt själv. Idag sprang han 4 ggr uppför och nedför trappan. Igår fick jag bära ner han för att han vägrade gå i trappen. Tokiga katt.

Imorgon om vädret tillåter ska jag nog ta ut han i hundgården en stund så att han kanske lugnar ner sig och blir av med liter överskottsenergi. Skulle vara skönt att få en kompis här åt honom så han har någon att leka med på dagarna Obestämd Ashley står på tur, men vet inte om damen kommer klara av att flytta från mamma sin Obestämd eller om mamma jasmine klarar det. Men har kanske en till kattunge på väg! Våran bondkatt har visat sig att hon har blivit dräktig, suck. Aja.

Åter till adidas. fast kom inte på vad mer jag skulle skriva. Hoppas ni orkade läsa allt utan att tråka ihjäl Flört

Obs, 2st av kattungarna flyttade i lördags och dom har det jätte bra :D en kom till STOCKHOLM i centrum :D kommer inte på vart nu bara för det. Den andra hamnade nära hemmet, bara en timme bort <3

Haré bra nu allihopa <3