Kattsand Vitakraft Compact Ultra
Har någon provat denna sand? Den är klumpande men jag tror den är finkorning och därför undrar jag om den är lämplig till Ragdollpäls. Jag har tröttnat på allt damm av EC och Extreme Classic, det ligger som en grå filt i hela rummet, ändå har jag låda med huv. / Hälsn Nilsine (med två raggisar)

är det bara jag som inte tycker att EC inte dammar mkt?
Som om ovan skriver att det ligger som en grå filt över rummet, jag har inte märkt av något.. Vilken sort använder du?

Har ikke prøvd Vitakraft kattesand. Bruker derimot Evercleen og er utrolig fornøyd med den. Og den støver ikke hos oss. Har kattedo uten tak også, og vi merker som sagt ingenting.
Men jeg sverger til Evercleen som sagt.
Jag använder också Evercleen och tycker inte att den dammar så mycket. Visst, när jag fyller på sand kan man se lite damm, men inte annars. Iofs skulle jag behöva stenklumpar i stället för sand, för mina katter hoppar ur lådorna, så jag får min lägenhet sandad rätt ofta, praktiskt nu när det börjar bli vinter… (stackars dammsugare som aldrig får vila
)
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#1 Jag använder EC less track och Extreme Classic. Det dammar ju som mest vid påfyllning men även när man tar bort klumpar och rör runt lite. Men det är kanske jag som vispar runt lite för ivrigt
.
Ingen som använder lite finkornigare sand?
Generellt sett så tycker jag inte heller att Ever Clean dammar så mycke men en gång köpte vi en låda EC som dammade nått fruktansvärt, måste varit fel på den lådan.
Den bästa EC enligt mig är unscented eller multicrystals.