Fertil hane?
När började era hanar bli fertila och hur betedde dom sig då?
Min kille är endast 7 mån (snart) och som jag tycker börjar få ett hanigt och fertilt beteende, han är på kattungarna och går och jamar högljut som en fertil hane
Vad har ni för erfarenheter?
/Kicki
Min började bli könsmogen vid 6 mån ålder. Han jamade mer och urinen luktade mer fränt.
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Min honkatt började löpa redan vi 6 månaders ålder och då triggade hon igång vår hankatt som var lika gammal. Efter det blev han väldigt intresserad av henne och började jama högt och luktade henne där bak trots att hon slutat löpa. Det har han i stort sett gjort sedan dess. Han har som tur var haft några uppehåll, men för säkerhetsskull måste han dagligen kolla upp om hon inte har börjat bli lite sugen. Stackarn, han längtar så… 
1 & 2# Om dom blev könsmogna vid den åldern när parade dom första gången?
Han har inte parat än.
Min kille har fått Suprelorin, så nu är han bebis igen! 
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Bör tilläggas att han nu är ett år om några veckor och snart har jag tänkt att han ska få smaka på det goda. :-)
Min hane började skrika igår… Fy tusan trodde man slapp det hos en hane *asg*
http://www.svidjas.se
Min Rico har också börjat gå runt och kuttra, som en duva, och lägger sig och hånglar med allt möjligt… han är nog lite pubertal redan.. han är ju 5½ månad nu…

Dundee blev fertil vid 7månaders ålder. Höga rop va det första jag märkte, och att han blev mer och mer rastlös. Men det gick i perioder tyckte jag. Han fick para två honor (vid flera löp) och kastrerades nu vid drygt 1,5 års ålder.

Jag hängde inte riktigt med när Elvis blev könsmogen för han var så väldigt blyg mot flickorna och helt plötsligt var Wilma dräktig. Elvis var då 9 mån men efter det så är det ingen tvekan, nu är han könsmogen och frustrerad för att flickorna inte vill löpa.
(Jag hade tänkt para Wilma och Elvis så det gjorde inget att han parade tidigt. Wilma fick tyvärr missfall och Elvis går nu runt och väntar på nästa löp.)
Min andra hane som jag har hos fodervärd är nu 7 mån och håller på att bli könsmogen och går runt och ropar lite och har fått en helt gräslig fetsvans.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!