Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 04-uppfödning-och-genetik
Läst 1133 ggr
Alwyn
0

När kattungarna är lite FÖR poppis

De flesta uppfödare som haft kullar vid olika tider på året har märkt att det finns perioder då de små är svårsålda, och då de är lite lättare att sälja. Somrar är hårda, men som nu är det tydligen inga problem. ALLA vill skaffa katt i december märker jag.

Har två kullar födda i september och första kullen är redan tingade, så fort har jag aldrig hittat bra hem åt mina kattungar förut. Det har verkligen varit efterfrågan. Nu är det folk som hör av sig om de två från yngra kullen och mitt inre skriker

"NEEEJ de är för unga, kan inte folk lugna sig? Jag måste hinna andas emellan, och låtsas lite att de ska stanna för evigt."
Jag hoppas i mitt hjärta att de två ska få flytta till samma hem, och till någon som är intresserad av utställning. Är det helt sjukt mycket begärt? De är ju bara 6v nu.

Har ni själva gått och hållt intressenterna på vänt för att hinna smälta allt och se vad det dyker upp för fler intressenter, även om de verkat bra?

raggorgeous
0

Du ska hålla på dem tills det känns rätt att nån får tinga en av dem… du har all rätt i världen! Det är ju dina bebbar!! Flört

Kanske dyker det upp nån som vill ha de två tillsammans!
Mina första två var halvbröder, jag köpte dem samtidigt.

Lycka till!!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Fyrpihls
0

Jag håller med dig vid 6 veckor…

Då är dom inte färdig utvärderade.

Det är väl skillnad om det är en uppenbar sällskapskatt.. då kan jag väl tänka mig att tinga bort dom tidigare..

Hoppas du hittar de hem du vill… lycka till… Kram

Katti
0

Självklart är det du som bestämmer! Det är dubbelt det där, för de som hör av sig i god tid och är beredda att vänta är ju ofta bra köpare som tänkt igenom vad det innebäre med en ny familjemedlem och är inte handlar på impuls.

Men jag tycker absolut inte att man ska lova bort en unge för tidigt. Och som köpare borde det vara lika viktigt att inte behöva bestämma sig när ungarna är pyttesmå. Vi vet så lite om både kynne/temperament och blivande utseende när ungarna bara är några veckor.

Alwyn
0

Jag håller helt med er! Nu är alla utom en tingade men jag har haft många intressenter och sållat nooooga. Den sista har jag hållt kvar eftersom jag, löjligt nog, skulle vilja ha henne själv och ville få låtsas ett tag att det skulle bli så. Jag va inte redo själv att tinga bort henne, och är det igentligen inte nu heller. Men jag känner att jag måste Obestämd