Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1010 ggr
Cherione
2009-11-18 00:08
0

fodervärd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur gör ni när ni hittar fodervärd? är det någon ni känner eller någon okänd?? efter typ annons på blocket eller så?

Har nu beslutat att sätta vår lilla flicka på foder ist för att ha kvar henne hemma mest för pappan är här hemma.. vill inte riskera att något händer.
Är lite fundersam över det bara då man måste hitta någon som man kan ha bra kontakt med.

(Busungen på bilden vi letar efter fodervärd till)

S*Cherione - Ragdolls är Livet
Vi 1 Rag n 04 21 flicka kvar Tillsalu i Stjärnbildskullen 
kolla gärna in våran hemsida www.cherione.com

GunBertus
2009-11-18 00:17
0

ja bra fodervärdar växer inte på träd precis….och de man har som funkar bra ska man vara rädd om..

jag har hittat en av mina bästa fodervärdar via annons i lokaltidning, men de andra har varit bekanta till mig.

tyvärr är det många som tror att de har väldigt mycket befogenheter och väldigt lite skyldigheter, så fort de får hem katten. Då glömmer de liksom bort att det inte är deras katt liksom..och gör precis som de vill..

och hoppsan -nu smet hanen ut igen för tredje gången samma dag…och oj- nu har honan löpt 3 dagar- har vi missat att berätta det kanske…mm mm

som sagt, det finns några få bra fodervärdar men tyvärr många fler som inte fattar hela grejen liksom..

tycker jag

Kattungar väntas hos GunBertus

englagirl
2009-11-18 10:11
0

Ja,det där med fodervärd är nog inte så lätt.

Jag har 10 st av mina på foder och jag har sån tur att både en av mina kompisar, min mamma och min dotter som för övrigt bor bara en trappa upp, vill ha mina katter boende hos sig.

Jag har många av mina kompisar som när dom är här, frågar om dom får bli fodervärdar åt några av mina kommande raggisar, och det känns ju skönt den dan man vill spara nåt att gå vidare på, att veta att man har foderfamiljer som man dessutom känner.

Lycka till i ditt letande,foderfamiljen kanske finns närmare än du tror Foten i munnen

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Fyrpihls
2009-11-18 10:22
0

Ja, jag känner också att jag skulle behöva omplacera ett par av mina honor…

Rico verkar redan lite pubertal och "tänk om" han skulle råka para sin egen mamma tex.. Inte så kul..

Så därför går nu Geisha med Mio, och Vilda är ju hos Leo, men det börjar ju bli rent farligt ifall nån släpper ut dom plötsligt, för det händer ju titt som tätt när man är många i familjen…

Men ännu är han nog inte mogen, men han har börjat gå runt och kuttra samtidigt som han gärna nafsar lite i nackskinnet och tvättar honornas öron och står över ryggen på dom… lite tidigt men..
han övar nog bara…