Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett07-ragdollbilder
Läst 2514 ggr
Omorose
2009-11-12 23:17
0

Meregas Cornelia

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu tänkte jag äntligen visa lite nya bilder på min avelshona Meregas Cornelia (aka Luna)

Jag har varit väldigt dålig på att fota henne av en del anledningar. För det första så är hon inte alls fotogenisk *s* och för det andra så har hon varit i usel kondition sedan hon fick sitt allra första löp. Nu är hon fortfarande en liten spinkis och inte alls så pälsig som hon en gång i tiden var, men söt som socker kommer hon alltid att vara Kyss min älskling.

Eftersom att dagljus är sällsynt och för att jag är lat som inte orkar fixa bilderna i photoshop så är bilderna ganska mörka. Men det får duga.

Här kommer lite bilder!

Omorose
2009-11-12 23:18
0

….

Omorose
2009-11-12 23:20
0

lite väl mörk..

Omorose
2009-11-12 23:20
0

en nytagen bild på hennes dotter Acidalia får också åka med..

så det var det.. Glad

Wonderdolls
2009-11-13 00:14
0

Vackra bege två!!! Fin ögonfärg har de också!!!KyssKyss

Evenstars
2009-11-13 00:39
0

Jättefina tjejer!! Så vackra ögon de har båda två. Nu har jag ju kommit hem från Sthlm ju ;). Hoppas vi kan ses innan du blir fler ;) "puss på magen".

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Fyrpihls
2009-11-13 11:32
0

Jättefina tjejer…
Jag gillade särskilt dottern då… men båda var jättefina..
vacker ögonfärg.. Kyss

Omorose
2009-11-13 14:06
0

Tack va gulliga ni är! Kyss

#5 Absolut, jag slår dig en pling =)

#6 Ja Dalia är bättre typmässigt helt klart ,fast hon har inte lika häftig ögonfärg som mor sin ;)

Alwyn
2009-11-13 14:46
0

Så vacker  :o)

Men vilka är hennes föräldrar? Jag försökte kolla upp det men Meregas hemsida verkar nerlagd, du verkar inte ha nån hemsida alls och Abayomis länkar funkar inte hahaha.

Snacka om att bli motarbetad Flört

Omorose
2009-11-13 15:06
0

#8 Tack! Skrattande

Meregas Cornelia finns på pawpeds, hennes mamma är Christmas rose á Chardani och pappa Emilindas Cornelis.

Omorose´s Acidalia har ju Meregas Cornelia som mamma och Utö´s Triton som pappa. Tritons stamtavla finns också på pawpeds Glad

Snart så kommer jag fixa en hemsida, då blir det lättare. Jag känner bara att tiden inte räcker till. Men samtidigt känns det som att man inte gör någonting alls på dagarna ;O konstigt.. heh

Alwyn
2009-11-14 14:38
0

Okej!  :o)

Jo kullen mellan Cornelia och Triton såg jag, men länkarna funkade inte då.
Jo en hemsida är ju nästan a och o när man har uppfödning. Så svårt för intressenter att få all info från början annars. Lycka till med allt!

Omorose
2009-11-20 08:11
0

#10 Tack! Jo jag känner verkligen det, så svårt att få ut information utan hemsida. Men den kommer, har bara så höga krav på mig själv ang design, har inte riktigt accepterat att jag inte är någon stjärna på just webdesign än Flört

Christelle
2009-11-20 14:12
0

Fina töser Skrattande

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/