Möjlighet att få träffa ragdoller i Uppsala?
Jag och min sambo har länge funderat på att köpa en ragdoll som kompis för vår nuvarande katt.
Just nu håller vi på att lära oss så mycket som det bara går om denna underbara ras och är även sugna på att träffa ragdoller innan vi bestämmer oss framförallt om kön. Hur stora de blir, och möjlighet att kunna fråga och lära sig mer av en erfaren :)
Finns det någon i Uppsala som kan tänka sig att låta oss hälsa på era ragdoller?:)

passa på nu när det är Kattens dag vetja..det är nästahelg..då brukar det finnas alla sorters raser i djuraffärerna…gå in på Royal Canins hemsida och se vilka butiker du kan besöka
jag är i Växjö, kanske lite långt
Kattungar väntas hos GunBertus
åh! tack för svaret!
Dock lyckades jag inte hitta något vättigt på hemsidan :s?

sen såg jag att det var ju även katt utställning i Stockholm den helgen..utatällningar hittar du på www.sverak.se under fliken utställningar..
Kattungar väntas hos GunBertus
Tack!
Sökte på butiker och fick fram Granngården på kungsgatan här i uppsala.. vilket är huset bredvid oss typ :p
betyder det att det kommer katter dit då?^^

ah, får gå förbi och fråga :)
Åhh, det vore något! Passa på att hälsa på sambons släkt där ute kanske :)
åh…han som är så vacker :)
Det tråkiga med utställningar är väl att man ofta inte får klämma å känna?^^ var på en innan vi skaffade vår sötnos.

HON får du gärna klämma och ta i så länge man bara spritar händerna emellan katterna 
Det finns uppfödare både i Uppsala och i Stockholm, som du säkert får komma hem till och gosa hos om du frågar.
vi bor ju söder om Stockholm så det kanske är för långt för er, men vi har ofta gäster här som bara vill känna sig för med rasen och veta lite mer.
-----------------------------------------------
Vi har kattungar!
-----------------------------------------------
Du får gärna komma hem till mig också.. jag bor ju utanför Jönköping.. bankeryd… en härlig dagstur kanske…
jag har härliga katter att gosa och känna på… av olika modeller.. allt utom små, bara ungdomar…
men det går tåg och buss hit stup i kvarten..
Välkomna..
åh, vad kul. jätte gärna :)
har inte riktigt koll på hur långt från uppsala det ligger. men det lär ju gå att kolla upp :)
Hej hej
Jag bor i Täby, norr om Sthlm. Tar ju bara 30 min från Uppsala.
Du är välkommen hit med om du vill att klämma på mina missar :) Jag har dessutom 5 små kattungar på 3 veckor..
Mvh Caroline Arvidsson
S*RagGorgeous
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
#11 åh! vad roligt, måste vi verkligen göra :)
Ringde dig för en stund sedan, men fick inget svar. men vi vår höras så fort det går :)
#12 Åh, Täby är ju jätte nära! och kattungar vill man ju inte missa :)
Vore jätte trevligt om vi kunde hitta någon dag längre fram då vi kan ses. Kanske innan julstressen drar igång allt för mycket?:)
#13 Du är så välkommen! Jag tar inte emot besökare till dem innan de är 6 veckor så efter lucia är det fritt fram :) Slå en pling eller maila mig på caroline@raggorgeous.se så bestämmer vi en dag som passar oss båda.
Hemsidan: www.raggorgeous.se
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se