Vi funderar på en ragdoll
Hej!
Ny här!
Just nu har vi två marsvin som ska leva sina liv ifred och ro.
Men efter det, så blir jag ensam om dagarna. Och då vill jag ha en katt.
Vi redan nu, börjat titta runt och fastnat för ragdoll.
Vi läste att de blev som hundar - kommer och hälsar på en, är inte blyga, kelna och pratsamma.
Det enda vi INTE är helt säkra på, är om vi i framtiden ska ha en hona eller hane.
Det behöver absolut inte vara ett utställningsexemplar! Så teckningen struntar vi i. (Förstår det inte heller, för den delen).
Nä, jag vill ha någon att kela, prata och gosa med.
Några förslag?
Kom ihåg - det här gäller i FRAMTIDEN!
Mitt förlsag är att ni tar kontakt med andra som bor i ert närområde och träffar ragdoller, ägare och både honor och hanar. så att ni får se hur de är i temprament, höra hur ägarna uppfattar de olika könen, vad de föredrar och varför osv. så att ni får en bild av hur de olika kan vara.
givetvis skiljer det från katt till katt men man får i alla fall en klarare bild. Så har vi gjort inför våra kattköp:)
Kolla på www.ragdollklubben.com och www.scandinavianragdoll.com för att läsa mer om rasen. Största fördelen med en raskatt är ju att man kan vara mer säker på "vad man får" när man köper en raskatt jämfört med en huskatt. Ragdolls är såklart individer som alla andra och vissa är mer gosiga medan andra bara vill "vara med". Vill man ha en innekatt är Ragdollen bra. Det viktigaste när man väljer ras är ju att reflektera över vilken katt som passar hemma hos just dig beroende på hur stort du bor, hur miljön runtomkring ser ut och vad du vill ha i en katt. I en stor lägenhet i Uppsala tyckte jag och sambon att en Ragdoll vore bästa lösningen.
Ja, vi har hus. Och jag vill inte ha en utekatt. Jag vill ha ett roligt sällskap om dagarna, då jag är sjukpensionär. Vill lära den att gå i koppel, så vi kan ta en liten promenad tillsammans.
Jag vill att någon behöver mig, trots att jag är sjuk. Jo, min man behöver mig, förstås.
Mina barn är utflugna. Så när marsvinen går hädan har jag ingen.
Jag tycker att ragdollen är en förtjusande katt! Och stor - något att krama om och pussa på. *ler*
Ja, jag ska gå in på den sidan! Tack för tipset!

och åker du neråt dina hemtrakter så bara titta in vetja
-och kläm och känn på mina ragdoll..
(från en skåning, importerad till Småland
)
Kattungar väntas hos GunBertus
Hehehe, ja det ska jag göra!
Ska nog neråt Småland (Jönköping) till sommaren och hälsa på min dotter.
Du får gärna komma till mig när du är i Jönköping, det är där jag bor nästan. (Bankeryd)
AnnaCarin
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
ja och när du ändå är hos Annacarin så kan du komma till mig också.. vi bor ju typ grannar… 
OJ, vad många nya vänner jag kommer att få! OCH prata katt! 
Jag kommer gärna!
Tack så mycket!