Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 879 ggr
shintaida
0

Ragdolls och marsvin?

Jag har läst på om Ragdolls och kommit fram till att de har - oftast - ett bra lynne.

Men jag har inte hittat någonstans, där det står om de går ihop med andra djur.

Vi har ju två marsvin, som snart är 4 år gamla. Stora är dom!

Om man då skaffar en Ragdollkattunge, kan den integreras med marsvinen utan att katten får jaktinstinkter i sig och tar död på marsvinen?

Ja, jag är helt novis på Ragdolls, men läser mycket om dom! För jag har fallit pladask för denna underbara rasen!

Rosino
0

Jag hade marsvin när jag skaffade ragdoll och norsk skogkatt. Katterna tyckte om att sitta och titta på marsvinet, och när jag själv var i närheten lät jag det också springa löst på golvet. Katterna gjorde det inget illa. Men jag skulle inte ändå ha vågat låta dom vara ensamma utan uppsyn.

Fyrpihls
0

jag har haft katt och masrvin samtidigt.. inga problem.. du kan absolut skaffa en kattunge om du har vuxna marsvin..

shintaida
0

Nu är det ju som så att mina marsvin kan springa runt i köket när dom vill. För jag har varken bur eller galler/stängsel runt. Det är fria grisar, kan man säga. Vill dom, kan dom springa på golvet på natten. Men det gör dom inte. Dom springer bara när jag ska städa varje dag.

Det var just det att dom inte är instängda på något vis, som jag tänkte på.

Fyrpihls
0

det var inte min heller.. han sprang överallt.. de var kompisar…

Norrtassens
0

Med oss och våra katter bor oxå ett marsvin, en hamster och en ökenråtta :o) Har även haft en kanin, men det har gått hädan i våras.

Det fungerar jättebra, men man måste ju förstås ha djuren under uppsikt när smådjuren är lösa.

Katterna är nyfiken och vill gärna nosa på marsvinet när den är lös, men sen går de iväg. Han är inte så intressant för dom verkar det som. Men jag skulle inte våga ha dem utan uppsikt.

Fyrpihls
0

en kattunge är ju inte mycket större än ett vuxet marsvin, så han har inte en tanke på att slakta svinet.. de kan bli hur goa vänner som helst..

och då hade jag ändå en vanlig bonna katt på den tiden och de har ju mycket större jaktinstinkt än en lat ragdol… hi hi

Lottis-Gottis
0

Tror det går bra, jag har en dvärgkanin och det funkar jättebra

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

LaSadie
0

Sålde en skogis till en som hade marsvin. Först var Dallas jäääätterädd för marsvinet men nu ska dom enligt rapportena var bästisar Skrattande

Omorose
0

Tror att det går bra. har haft dvärgkanin skuttandes runt och ingen har fått någon ren jaktinstinkt. Kanske lite bus, men inget som ett simpelt "Fy" eller "nej" inte kan bota.