Här kommer Katti!
Tänkte att en presentation kan vara på sin plats, inte minst eftersom jag redan har kastat mig in i några trådar!
Jag har tidigare fött upp birmor (1990 till 1997). Tyvärr fick en av mina katter FIP och på den tiden la man som seriös uppfödare ner all verksamhet då. Jag fick frågan om jag ville avliva mina smittade men frisk katter, men valde att behålla dem som kastrater. De blev aldrig sjuka och varför förstår vi ju nu. Jag sa då att det blir aldrig mer kattuppfödning, med alla konstiga sjukdomar som finns…
Mitt beslut höll dock inte så många år för 2003 kom en ragdoll in i mitt liv! Det var en underbar varelse, en hona som jag var fodervärd åt då hon inte behandlades väl av de andra katterna där hon bodde. Hon var dräktig när hon kom och fick 4 ungar hos oss. Efter det var hon min! Jag började så smått fundera på lämplig hane till en andra kull när hon slutade äta. För att göra en sorglig historia kort så hade hon svårt njurfel. Det blev avlivning redan vid upptäckten.
Jag är en envis natur så två kissar, mor och dotter av rasen turkisk van, kom snart in i mitt liv. Den historien ska jag göra ännu kortade. Det var fel helt enkelt, fel ras och fel individer. Dottern bor fortfarande hos min mamma, men hon är kastrerad sedan länge.
Nu vet jag vad jag vill ha och det är ragdoll! Det är dock inte så lätt att få tag på en hona med de kvaliteter jag vill ha, men skam den som ger sig (tips mottages tacksamt, unge eller vuxen spelar ingen roll!!!).
Nu finns i huset två underbara unga huskatter vid namn Katastrof och Rabalder (Toffe och Rabbe till vardags).
Som ni kanske har förstått är jag galen i djur och uppfödare av födsel och ohejdad vana
. Har en liten kennel sedan -90 och kaninuppfödning sedan 1981 (då var jag 12 år). Mer om alla djuren finns på hemsidan för den som vill, länk nedan!
Välkommen hit Katti! 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Håller med föregående skrivare 
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 

Varmt välkommen hit säger jag också
Och grattis till ett klokt val av den underbara rasen ragdoll
Finns ingen bättre. enligt mig iallafall…
Tack alla, det är trevligt att vara här! Jag hoppas att jag har hittat hem när det gäller ras nu, efter diverse "ups and downs".
Välkommen 
Välkommen till Ragdollens underbara värld!!
Lycka till!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Jättevarmt välkommen till våran lilla vrå på nätet… här babblar vi om allat mellan himmel och jord.. fast mest om våra ragdolls såklart..
Hoppas du kommer trivas