Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1289 ggr
Svidjas
0

han-krångel

Jahapp, nu märker man av problemen med att jag sparade Archimedes.

Sitter här med en hane som börjar bli fertil (är väl säkert det redan), mamman som jag måste ha på p-piller till hon ska få sin andra och sista kull och en dräktig hona (Lovis, mauds kull).

Jag har ingen hona att para honom med och även om jag skulle hitta en imorrn så kan jag ju inte direkt para direkt (ni förstår ;)), sen har jag inte hittat min hona än som jag vill ha, då jag vill ha en stor blåtabbymitted….

Ja gisses, vad gör man… Vill inte sätta honom på superlorin och det finns ju inte direkt fodervärder som kan ha honom i några månader för att sen ge tillbaka han till mig. Vill ju behålla honom här hos mig då han är så otroligt härlig.

Vad skulle ni ha gjort? Han är slkt med båda honorna, mamman är den ena (duchesse) och den andra är hans kusin (lovis).

Suck och åter stön… Tungan ute

http://www.svidjas.se

ProvinsiaRivers
0

Ursäkta men om jag var du så skulle jag sätta pojken på foder:((

Det ÄR skitjobbigt att ha hanar,jag vet,och ännu värre när du har släkten hemma och han får aldrig para dom.Att du skulle låna ut honom hjälper föga,då du har ändå kvinnor hemma som han vill para.

Jag är själv på väg att köpa mig en egen hane så jag vet nog inte själv heller vad jag ger mig inpå igen,haha,har inte glömt bort alla oönskade kissfläckar sen sist!!

Men du kan ju ha tikbyxor på honom när du inte har uppsikt över honom och lägga nätdörr/galler i dörröppningarna så att han får se tjejerna men inte röra när han inte har byxor på. Men din dräktiga hona mår nog inte så bra av att bli påhoppad av din hane heller.

Jag hoppas du får bra tips från fler:)Detta är mina funderingar..

Mvh.Paulina

Svidjas
0

Han har inte hoppat på nån, inget har hänt än, jag vill vara ute i förväg innan det händerr nått.

Mmm men är alternativet foder så blir han nog kastrat istället, jag älskar honom för mycket. Hehe jag kommer bli en sån där uppfödare som bara har en massa kastrater hemma… blir "för" kär/fäst i alla mina katter.

Ninasmirakel
0

Ja, det är en jobbig sits du sitter i nu… Jag kan ju bara utgå ifrån egna erfarenheter och jag tycker att hanarna blir ännu mer haniga när de väl fått para en hona, att de liksom fått smak på de goda honornaFlörtoch vill ha fler….Fodervärd är ju att föredra i din sits med mamman osv. 

Har du inget rum som du kan sätta nätdörr på då? Att du får göra som jag gör nu när jag har min ena hane hemma och vill ha koll. Mina fertila honor och hanen(samt de yngre honorna) får turas om att vara i "lillrummet" med nätdörr. De som är därinne ser och hör det mesta som händer här hemma ändå och det fungerar bra att de turas om att vara ute med oss! S Min hane strilar inget så där har vi ju turSkrattande men han har en hög härlig stämma som han förgyller våra kvällar med men det får vi ju ta då han är sååå duktig för övrigt!

Önskar dig lycka till!

LeS-
0

Hej!

Jag har också en hane hemma som har blivit fertil, han springer runt och gör sina egna roliga läten och springer efter min hona som inte är redo än…jag har också funderat på hur jag ska göra med honom? Om det kanske är bäst att sätta honom på foder. Han måste vara stressad av att gå runt och ha lustar och inte kunna para någon…men precis som du är jag FÖR fäst vid honom..

Jag är också rädd för att han skulle sakna min hona för mkt om han bli tvungen att flytta. De är verkligen tighta!

Än sålänge har han inte strilat, och jag tar i trä för att han inte ska börja med det heller!!

ProvinsiaRivers
0

Lycka till med ditt beslut hursomhelst:) Lätt är det ju inte.Att kastrera honom är ju ett alternativ när tålamodet är slut:( Att man vill behålla katten ändå förstår ju jag med som har 2 kastrater hemma som vi aldrig släpper.Dom är för goa och härligaSkrattande.Sedan måste jag ha begränsat med avelskatter pga detta men men,det är sånt man får ta…

FunHouse
0

Jag hade samma problem som du. Jag behöll en hane ur min förra kull. Därför fick mamman nu flytta hem till en vän för jag vågar inte ha dom under samma tak när han blir könsmogen. Jag vet att de är snabba, kan få av sig byxor också. Så det bästa är att dela dom på nåt sätt.

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Dreamdolls
0

Hej Sophie! Jag vet ju hur innerligt fäst du är vid denna kille men jag måste nog hålla med AC #6 att det säkraste i ditt fall vore att dela på dem. Byxorna kan de få av sig i ett nafs även fast man som jag gör det extra säkert med buntband så inte kardborren åker upp. Men nu gör ju jag det pga. strilning så det är ju ingen större fara, bara lite jobb om byxan åker av.

Fast jag undrar nästan om jag i din sits nästan skulle prova med Suprelion ändå innan det slutgiltiga steget kastrering. Om det tyvärr går så långt. Kan ju vara värt ett försök iallafall och om det funkar så bra som det sägs så vinner du lite tid och har chans kanske att hitta din dröm hona och samtidigt slipper Archimedes gå omkring med oro och massa hormoner rasandes i kroppen.

Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns bra…

Kramar

Vi väntar kattungar :)

Hemsida:S*Dream Dolls

Fyrpihls
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja här skulle jag nog ha lagt in min bild som jag nyss skapade en tråd om… sitter i smma sits nämligen..

Här försöker han att para min lilla Unnique som inte fattar nåt.. hon är snart fem månader.. han är drygt fem månader…

Jag ahr ju mamma och moster hemma också, men ajg har ju möjlighet att ha honom i eget rum men… det känns så tidigt.. men vem vet…

Dreamdolls
0

#8 Hej Unni! Blir lite full i skratt…. Lilla söta oskyldiga Unnique ser måttligt road ut och verkar inte fatta ett skvatt vad i hela friden han håller på medSkrattandeKyss

Vi väntar kattungar :)

Hemsida:S*Dream Dolls

Fyrpihls
0

#9 ja jag vet… men i nästa ögonblick så busar dom bara igen, men det ser onekeligen liiite farligt ut… Obestämd

Svidjas
0

Mmm kommer nog bli så att jag sätter honom på superlorin, tänker vänta tills han är 10 månader bara (15 januari) eftersom den enda varningen jag hittade var att man inte ska ge det till djur som inte är fertila.