Hur Prioriterar ni katterna?
Kanske liten luddig rubrik men hoppas ni fattar.
Har 4 katter hemma som ska ställas ut, en ska bara ställas ut någon gång då han ändå blir kastrat efter en eller 2 kullar. Men sen då? Ska man Prioritera hanen och vilken av honorna? mamman eller dottern? xD
Vill åka på utställningen i Örebro i Januari men kan tyvärr bara ta med 2st av mina katter. Dock vilka?
Har ni några tipps om hur man ska välja? ;)
Dessa katter har jag (bilder finns på hemsidan då jag inte kan bifoga bilder för tillfället):
Adidas - Snygging men ska ändå kastreras så han är inte prio1
Ashley - UNDERBAR profil och underbar päls.
Jasmine - Mamman till Adidas och Ashley. Väldigt fin av sig och hon har återhämtat sig snabbt. Risken finns att pälsen ser lite konstig ut på utställningen då hon håller på byter nu (suck)
Sioux - Min "avelshane", nyaste tillskottet. Han är jag säker på att ta med. Så ska ha en till ;)
Tacksam för tipps och åsikter :)

Prio 1 är de som kan ta CAC..alltså de över 10 mån..
Kattungar väntas hos GunBertus

Jag skulle ha prioriterat mina blivande avelskatter, dvs ungdjuren. Anledningen till det är att det verkar svårt att kombinera en aktiv avelskarriär med en utställningskarriär =P (har själv inte kunnat ställa ut min fertila hona och ångrar mig ständigt att jag inte ställde henne då hon var liten)
En löpande hona kan bli ur kondition, en hona som nyss haft kull är ofta ur kondition, en hane som är väldigt "fertil" av sig kan också va i dålig kondition.. osv.
Sedan är det alltid bra att få en bedömning innan man planerar kull =)
Så tänker iaf jag…

#1 då är det bara Jasmine som kan vara med 
#2 Det låter smart, det bästa med Jasmine måste vara att hon har återhämtat sig väldigt fort efter kullen, nu är det bara "vinter"pälsen som är på väg.

#3 Ja men då kanske du ska passa på att ställa Jasmine nu "när du har chansen" om man säger så hehe.. Den lilla tjejen kanske hinner va med i fler utställningar innan hon börjat intresserat sig för annat roligt *s*
Men det beror ju helt på dina framtida planer.. =)