P-piller fråga
Tänkte höra med er om när ni börjar ge p-piller igen till en hona som precis fått kull? Har ju en hane under samma tak.
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Ofta löper honan om ca tre veckor efter att kullen föds så det kan nog vara ide´att ge henne piller Speciellt om du har en hane under samma tak.
Dessutom har jag hört… (dock ingen egen erfarenhet av det) att honan helt kan tappa mjölken om hon kommer i löp och DET är ju inte så lyckat om man har bebisar…
Så det är vad jag tror…
Sen känner man kanske sin hona såpass så man vet om hon är en maratonlöperska eller en som löper bara ett par gånger om året…
Vad tror alla ni andra??
#1 Det där med när de löper är nog väldigt olika. Tyras bäbisar är 8 veckor nu och hon har inte löpt ännu, får se när hon sätter igång ;)
Jag skulle ge p-piller gansak tidigt om läget var som för dig Christelle. Rådfråga någon veterinär kanske?
När jag gogglade runt så hittade jag inlägg på andra forum där folk skrev att det var lugnt att börja ge vid 3 veckor, en del verkar ge vid 5-6 veckors ålder på kattungarna, OBS det är inte min åsikt utan goggles ;)
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction