Börjat strila :(
Nu har det som jag fruktat, hänt.
Min hane har börjat strila…
han började smått inne i lådorna precis efter min honkatt hade varit där, och det tyckte jag var helt ok.
Men ju mer tiden gått har han blivit mer och mer orolig, han springer efter min hona hela tiden och försöker para henne, hon är verkligen inte mogen än så hon förstår såklart inte vad han håller på med.
Nu har han börjat kissa på det ställen hon legat på..
..jag märker också att han blir stressad…
Vad ska jag göra? Ska jag separera båda och sätta honom kanske på foder så att han får möjlighet till att lugna sig?
Kommer han sluta strila när han väl kommer ifrån henne?
Dessa är mina första fertila katter och jag har inte så mycket erfarenhet, kanske nån här inne som kan hjälpa mig?
MVH Lesley
Jag skulle nog använd det kemiska kastreringsmedlet om jag hade en hane, men då dröjer det 1 år innan han blir fertil.. Annars sägs ju Feliway hjälpa, kattferomoner. Hmm. Har tyvärr ingen praktisk erfarenhet.
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

Når tenker du at para dom?
#ok, jo jag ska testa feliway, men jag tror helt ärligt inte att det hjälper så mycket.
Jag har aldrig hört talas om kemiska kastreringsmedle..hur funkar det?
#2 jag vet inte, det beror helt på min hona och hur hon utvecklas. De är lika gamla (8½ mån) men hon är betydligt mindre än honom, hon har också ett väldigt omoget beteende än..så det beror helt på det…tidigast i våren iallafall.
Sen tänkte jag skaffa en hona till som jag vill parar honom med…men om han strilar såhär vet jag inte hur länge jag kan ha honom fertil..Tycker ju synd om honom med!