Jack behöver ett julbad!
Så min fråga är helt enkelt hur jag bäst, lättast och smartast bär mig åt, vad behöver jag och var ska jag hållas?? ( I badet, dusch, eller balja??)
Han har nämligen fått väldigt fina sot tassar…
Jag har precis i eftermiddag badat våra två raggisar… så nu är de såååå jul fina. Vår huskatt hona ska få sitt julbad i morgon. 
Jag har tidigare duschat katterna i badkaret, men det blev jobbigt för ryggen och svårt att hålla reda på katt och dusch mm
Men nu senaste gångerna så har jag duschat katterna i duschen som vi har…. jag sätter ut handdukar så att katten inte ska halka och själv tar jag på mig kläder som jag inte är rädd om. Idag blev det tröja och shorts. Sen sätter jag mig på golvet med katten nära mig och duschar… vi blir sååååå blöta men katterna blir mycket lugnare då jag sitter nära 
Det man kan tänka på att om katten blir rädd eller orolig så kan de vilja sticka iväg så det kan vara bra att ha på sig något som skyddar benen (mot klorna)…. jag brukar sätta en av handdukarna över mina ben som skydd. Men, idag behövde jag inget det gick kanonbra! Sen använder jag schampo och balsam och "plutoduk". Sen får Wille och Zimba självtorka medan Colin får lite föning (bra träning) inför nästa års utställningar
Och sen kammar jag igenom dem ordentligt så att det inte finns några tovor. Jag kammar även igenom dem innan badet… Ett litet tips är att gnugga inte för mycket i pälsen då du schamponerar då det lätt kan bli tovor, speciellt under magen och benen. Och sen vill katterna gärna ha lite varmare vatten, ofta om katten blir orolig och inte vill ducha kan det bero på att vattnet är lite för kallt.
Lycka till!!