Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 04-uppfödning-och-genetik
Läst 715 ggr
Willenkatten
0

Frosty Louise håller mig väntande!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu blir det ultraljud. Dag 64 o inga bebisar. Nu får det bli ultraljud, vi kan inte vänta över julhelgen tyckte veterinären. Hallå Unni, hur länge gick Doris (Frostans mamma)?? Hur länge har era honor gått dräktiga och hur länge skall jag vänta? Goda råd sägs vara dyra…..

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Fyrpihls
0

Mina har ju gått ganska exakt 9 veckor alltså 63 dagar, i allafall Doris.. Amber har gått 64-65.. det är nog ingen fara.. hade vi inte planerat det till mitt på självaste julafton?… det har jag för mig… Och vi vet ju inte heller precis när äggen släppte…

Ta det nu med ro… om hon verkar lugn och harmonisk så är det nog ingen fara.. är hon rastlös och orolig så kanske du skulle kolla upp det.. men jag tycker det är lugnt än så länge…

Kram från oss som håller tummarna massor här i BANKERYD!!

//Unni

peninsulas
0

Säger som Unni, ta det lugnt.

Min hona fick nyss på dag 65 mådde hur bra som helst så jag var inte oroad.

Lycka till hur du än gör. Det är ju bara du själv som känner känslan!

/Yvonne

FunHouse
0

Min pinglan gick 66-67 dagar,

Lugn och fin nu Lena. Dom kommer ju på Julafton har jag ju sagt hela tiden. Det är ju inte säkert att hon fick ägglossning första gången Leo och hon parade sig. Tycker veterinären att du ska ultraljuda redan?? 65-67 dagar är väl helt ok att få ungarna på eller?

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

raggorgeous
0

Xita har fått sina på dag 66 och 67 så jag hade absolut haft is i magen om jag vore du. Så länge hon mår bra så!!! Men hade man gått in på det 68:e dygnet hade jag åkt in och kollat upp det, ev snittat.

63 upp till 67 är ju helt normalt!! :) Går nog bra ska du se!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se