Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2157 ggr
sturee
0

Att lära ragdollen tricks!

Har läst att du kan lära en ragdoll att göra saker, typ tricks :) Vad är det för typ av grejer man kan lära honom/henne och hur pass lättlärda är dom? :)

Limin
0

Våra två raggisar kan "sitt" Skrattande  Har även tränat in lite "vacker tass" men det var inte lika lätt …. Flört Sen gillar en av våra raggisar att apportera dvs. jag kaster en hårsnodd och han hämtar den och lägger den vid mina fötter, sen säger jag "sitt" och jag väntar tills han sitter och sen kastar jag iväg den igen osv.

Askrike
0

Vår hane apporterar, fast det är han som lärt oss… Väldigt kul är det.

Addiction
0

Jag har tränat klickerträning med Tumbai, det är jättekul! Har inte lärt henne kommandon än men arbetar på "boxa" då hon måste slå med varsin tass på boll-pinnen. Sen vänd om, sitt, ligg osv.. vi brukar göra banor som hon hoppar runt  i :) Hon älskar det!

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

sturee
0

vad är klickerträning? :)

Addiction
0

Man har en klicker, som bara är en sak som låter "klick" och får dem att associera den med godis. Så man börjar med at klicka in dem.

Klick - godis samtidigt sen övergår det till att det dröjer någon sekund innan godiset kommer efter varje klick. sen använder man klicket som en snabb belöning när de gör något rätt. Man börjar med att de ska nosa efter "staven" som man använder och sedan utökar man med kommandon eftersom.. det är lite svårt att förklara. Väldigt vanligt i hundträning! Inte så många som fått upp ögonen för just katter + clicker. Katter har kort fokus-tid och det gäller att man gör det bästa av det, för 5 minuter senare har de ingen lust längre ;) Medan hundar kan vara fokuserade väldigt länge.

Kan ju ta med min när vi ses eller visa om du hämtar Linde-Lou :) Oh, eller ännu bättre, träna Linde-Lou ;) Fast nu har jag inte klickern just här över jul/nyår ^^

//Karolina Nylén

Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction

sturee
0

Jaha! Har jag aldrig hört talas om faktiskt :P
Men det lät ju intressant så de får du gärna göra :))