Creme eller röda?
Alltså det är såå svårt att veta om mina pojkar är röda eller creme??! Ska skicka in reg.anmälan nu i dagarna…
Om någon (förutom stackars Kicki som alltid får hjälpa mig) känner sig manat att ge sig på gissningar är jag jätteglad över det :)
Alltså röd eller creme? Tabby eller inte?
Inte lätt det här.. *s*
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Basse
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
basses svans
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Basse är en tabby helt klart ,,God jul föresten ,,
,,
Men om jag ska kunna hjälpa dig måste du ta kort på öronen och svansarna så man ser dom tillsammans ,som på första bilden men närmare ,
För första bilden är för dålig för att man ska kunna se ordentligt ,
Så ta lite nya kort så ska jag se om jag kan hjälpa dig ,,
Kram Elsa
Hm… det svårt jag skulle dna testat de för att vara säker! Tycker också han ser tabby ut…
kram
Mili

jag har kollat på din sida..
Basse som är här ovan är inte tabby för mig..men röd..
sen tycker jag nog de andra ser creme ut på din sida..och tabby..men det är svårt att se på de bilderna ..
men du kan ta det lugnt, de har stängt på kansliet till den 6/1
Kattungar väntas hos GunBertus

Jag tycker inte att han ser tabby ut, rött eller creme är svårt att säga då jag vet att min skärm gärna lurar mig lite med röda färger.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!
ja tack alla !! Meningen var att jag skulle ha lagt in kort på alla men det strulade just med det att lägga in kort av nån anledning.
Ska ta nya kort på alla imorgon… då kanske det syns bättre. Ska också visa dem på webkamera för Kicki *s* så ska vi se om vi kan reda ut det.. det är inte lätt det här.
#3 tror också han är röd cp, inte tabby. De andra är tabby men två av dem är lite mörkare.. ska se om jag kan få till bra kort imorgon.
Vad bra att kansliet har stängt då.. ha ha.. så slipper jag stressa! hihi
Kram
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Ring i morgon (e.m.) så kollar vi på webcam, men lägg in dem här också ju fler vi är som är överens desto bättre :D
Nog reder vi ut detta. Vi fixade ju bicarna sist och då är det ännu svårare med creme/röd och tabby, särskilt endast på bild ;D.
Kram!
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Basse är en vacker röding, colourpoint väl. Absolut inte tabby. Jag har nyligen haft en tabbykull, 5 st…….Älskar verkligen röda katter… En stor svaghet jag har, kan liksom inte se mig mätt på dom….
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Apropå rödingar o cremefärgade!
Här är en bild på min Lupin i Midsommarkullen. Och vad är det för färg? Vet ju vad han är reggad som, men vill gärna höra vad ni tror att han är? Roligt om någon som är duktig i färgbestämning svarar. Själv är jag novis.. Och varianten?
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Jag tror att den Creme bic,,,,,,,,,,,,,,,,,
#8 Kicki hann inte ringa idag - men om du har möjlighet imorgon vid lunch nån gång så ringer jag då istället.
KRAM - ska fota dem imorgon också så då lägger jag ut bilder här också.
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
# 12 Jag messar dig i stället!
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
jag tror också att Basse här är röd och INTE tabby.
vore han creme skulle han varit ljusare och han har inte den där vita kanten på örat tycker jag… och inte nån tabbynos.. så jag gissar röd helt enkelt
för övrigt söt som socker… 

Jag tror Basse är röd. Det är ju alltid svårt att avgöra på bild, det kan vara svårt att avgöra i riktiga livet med
. Min ringa erfarenhet är att creme är mycket ljusare, mycket längre och snudd på helt vita fram till fem-sex veckors ålder. Tabby eller inte - jättesvårt men jag skulle inte tro det. Creme och rött har ju en tendens att ta fram spökränderna på ett helt annat sätt. Jag hade en creme tabby i min B-kull och han hade en distinkt vit tabby-kant på örat. Tabbynos är ingen självklarhet med dessa färger. Jättesöt oavsett!!

din katt är en röd bicolortabby.
tror jag
men ur avelssynpunkt är det ju bäst att skicka in DNA…
utställningssynpunkt kvittar det för även om du har papper på att katten är röd så är det vad den ser ut att vara som den bedöms efter..
Så mitt råd till de som köper en utställningskatt som inte ska avlas på, är att gå efter färgen , inte vad DNA säger…
Kattungar väntas hos GunBertus
Tack alla :) Tror vi lyckats reda ut alla färger och teckningar nu!
Tack ni som hjälpt till och störst TACK till dig Kicki som lagt ner mest möda! *kramar*
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare