Excellent innan parning...
Min lilla tös här hemma har börjat löpa, men dels pga av hennes ålder och dels pga att jag måste ställa ut henne och få Ex innan hon kan användas i avel (RIEX-stamtavla) måste jag vänta med att para henne,
Jag ska ställa ut henne 31 januari…hur påverkar det att hon eventuellt löper då? Bör hon få p-piller (vill ju helst slippa det, men samtidigt måste hon få sitt Ex på utställningen)?
Hur snabbt efter man slutar med p-piller brukar en hona löpa igen? (förstår att det är individuellt, men på ett ungefär…)'
Tack på förhand! 
Jag vet inte hur gammal din tjej är? Har du tänkt att para henne direkt efter du ställt henne så hade inte jag gett min hona p-piller innan. Det är ju inte så lång tid till 31 januari. Sen kanske din hona inte löper så ofta heller och då är det onödigt. Men löper hon hela tiden och du inte tänkt para henne på länge så hade jag satt in p-piller.
Men någon annan kanske har någon annan åsikt?
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
#1 Ja, jag hade planerat att para henne efter utställningen, dvs i början/mitten på februari (hon är då 11 månader). Tack för svar förresten, jag vill ju som sagt inte ge henne p-piller - men måste också vara säker på att hon är i kondition att få åtminstone Ex.
Påverkar det om en hona löper under en utställning? Påverkar det negativt? Något man bör tänka på?
Hur gammal är hon nu? Är det första löpet? Svårt när man inte vet det.
Men jag antar att det är i Öppen klass hon ställs 31 jan och att hon då ska bli avelsgodkänd och misstänker att det är frågan om första löpet här?
I så fall hade jag bara låtit det vara, ställt henne, gjort eventuella tester och sedan parat henne när det blir dags. Som vi diskuterade om i en annan tråd så är tredje löpet oftast lagom att para på. Och jag tror inte att hon hinner löpa två gånger till fram till 31 jan. Så det är nog lugnt ska du se 
Yataz
#3 tack! UL på hjärta+njurar är redan bokat, DNA HCM neg/neg genom föräldrarna och blivande fästman utsedd. Så nu är Ex i Öppen klass som sagt allt som saknas!
Och ja detta är första löpet…
Dilemmat är att hon "måste" löpa någon gång mellan 1-12 februari…annars måste jag vänta till slutet av mars pga diverse omständigheter. Vill ju inte att hon ska behöva löpa för många ggr utan parning heller
Jag hoppas innerligt att jag helt enkelt har turen med mig och att hon löper enligt mina planer 
#4 Jag håller tummarna 
Yataz
Jag tycker du ska låta bli att ge henne piller. Hon kanske inte alls är den som löper ofta. Det ska nog gå bra ska du se.
Lycka till!
AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
håller med övriga… ge henne inga piller.. det är ju snart den 31 januari… hon kanske löper om var tredje vecka och då blir det perfekt att para henne ett par veckor efter utställningen….
Lycka till!!