Hur ofta normalt löper en hona!
Hur ofta löper en hona? Var i en diskussion om detta med några kollegor och vi hade hört olika.
Är det någon som kan tala om det eller säga av egna erfarenheter hur era honor har löpt?
Tacksam för alla svar 
Gott nytt år allihopa!
Hoppas detta kom i rätt forum
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Det är väldigt olika hur ofta honorna löper. Jag har en här hemma, ingen Ragdoll utan Sphynx. Hon löpte var 12 dag jätte kraftigt tills jag började ge henne piller.
Mina Ragdolls har löpt ofta ibland och inte ibland.
Jag hade en hona på besök hos Leo för ett tag sen. HOn löpte för första gången när hon lämnades och var då 2 år. Fast i och för sig var hon en riktig smyglöpare och jag märkte aldrig att hon löpte..Men dräktig blev hon.
Så ett svar finns nog inte på din fråga.
Det jag tycker stämmer in på alla honor är att de löper inte när man vill
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

Oj det är olika. Har damer som har knappt ett upphehåll i mellan till damer med 8 v uppehåll.
Jag har ju tre honor 2 Perser och en av dem löper med två eller tre månaders uppehåll och den andra kanske bara tre ggr per år. Ragdolltösen har haft ett löp som man knappast märkte av och tror det är på G igen, men lite osäker.
Men tack för de svaren jag fått och vill gärna ha fler, alltid skoj att veta lite hehe
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Det är som, alla säger här, ganska individuellt, från hona till hona. Jag har två honor som löper en-två gång/er per år och jag har honor som löper var tredje vecka.
Mina gör dock ofta vinteruppehåll nov-feb…tyvärr just nu 
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Ja som ovanstående skriver så varierar det väldigt. Jag har haft honor som löper med två veckors mellanrum och någon som löper några enstaka gånger per år. Väldigt olika…
Så hon är på gång nu igen tror du? Vi måste ta och prata nu i dagarna framöver hörru du 
Yataz
Mina 3 damer har 2, 6 och 7 veckor mellan löpen, sen vet jag honor som har uppehåll över sommaren (maj till aug)
Jag tycker nog att man kan säga att alla varianter är normala, om inte honan verkar lida av det och går ner sig i kondition…..eller om öronen på människorna krullar sig……
Jag har faktiskt oftast haft honor som har löpt året runt relativt tätt, men nu i år så har de faktiskt haft en paus på flera månader.. kanske har hösten varit ovanligt mörk eller så…
men som alla säger här ovan.. det finns bara en riktigt säker regel och det är att dom löper exakt när dom vill!!!!
och det behöver inte betyda att det sammanfaller med våra planer.. hi hi