Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 1420 ggr
David
0

Varför så få män?

Håller på att försöka skriva en artikel om varför det är relativt få män som aktivt är engagerade i kattvärlden/kattsporten.

De/vi finns absolut, men då tycker jag att jag märkt att det oftast (även här finns undantag) är kvinnan i familjen som har det största intresset och att männen mest följer med som sällskap i intresset.

Någon som har en teori varför det är så? Och kanske framförallt, hur ska man göra för att försöka göra kattvärlden "mer jämnställd"?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Willenkatten
0

KyssMm David, men på utställningar så är det en hel del män som är där som utställare. Maken har reagerat helt tvärtom, sagt att han tycker det är ovanligt mycket män som engagerar sig i kattklubbar, utställningar etc. Fastän jag tror som dig, det är mest kvinnor.

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

David
0

Ställer de ut katt eller frugan? Skrattande Är de där som "utställare" är eller de där som sällskap till sin respektive?

Tittade lite på den lilla statistik som finns, och det är väldigt få herrnamn som står med på anmälningsblanketterna till utställningarna eller som står med i utställningskataloger som ägare till en katt.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Fyrpihls
0

Jag håller nog med David där, att jag tycker att männen är en minoritet i kattvärlden…

Min man skulle aldrig i hela livet gå på en kattutställning säger han… men han är en riktig bonnlurk som hellre gör lite mer "andra saker" i livet, men å andra sidan hade ju inte jag kunnat vara så engagerad utan honom, för då hade hela utställningen kryllat av alla mina barn.. och för mig har det blivit min lilla lediga "oas" att åka på utställning tex..

Fast han älskar verkligen djur, men han har lite svårt för just det där med att ha katterna i burar och visa upp dom.. han tror INTE att dom gillar det, och så tycker han en hel del om "atmosfären" som kan råda uppfödare och kattfolk emellan…Tyst

Personligen tycker jag att det är många av de underbart mjukaste goaste männen som vågar vara med oss "kattnördar" eller som själva är kattnördar, det är de som vågar vara som de är…

men jag håller med David; fram för mer män i kattvärlden!!
kanske skulle vi kvinnor anstränga oss lite mer för att uppföra oss ocksåSkrattandeKyss

Kysspå er alla killar

FunHouse
0

Min man var med mig på den första utställningen jag var på och aldrig mer sa han sen. Han tyckte inte det hände nåt. Mycket väntan och ibland kan jag hålla med om det. Fast jag gillar det ändå.

Det vore kul om fler män skulle ställa tycker jag. Glad

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

huldabella
0

Min man som aldrig i sitt liv skulle sätta sin fot på utställningar jobbar nu flitigt som assistent och har massor av åsikter om planer och skötsel hemma! Flört

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Limin
0

Vi har ställt ut tre gånger… och min man har varit med alla tre gångerna. Han sa första gången… "Jag kan hänga med på en utställning" … men det blev tre Flört Vi har även innan besökt flera utställningar tillsammans som åskådare. Och han ska även i år hänga med på utställningar Skrattande Jag får sköta om kammning mm med hans assistans, men han bär gärna fram med vår kille…. och han hjälper till då det är dags för utställningsbad… så jag är sååå nöjd! Flört

Willenkatten
0

KyssMen David, jag tycker mig se så mycket män när jag är iväg på utställning. Också pratat med mycket män som ställer ut katt. De är ofta lättpratade o trevliga.

Min gubbe tycker det är "dålig action" på utställningar. Det händer ju ingenting och när det sedan händer så är katten bedömd på nolltid. Å sedan återstår väntan på att panelen ska gå och att vi ska få åka hem. Så maken betackar sig, stannar hemma o skyller på att han måste passa hemmavarande katter som har lyckan att slippa utställningar p g a felteckning o dåligt temperament…

Själv gillar jag utställningar, åker ofta o gärna. För mig handlar det inte bara om certifikat för katten. Jag tycker om att träffa kattfolk o prata katt, kolla in o ev köpa kattprylar som jag bara "måste" ha eller rättare sagt katterna "måste" få. Jag lär mig något nytt varje gång o får goda råd o tips. Sedan träffar jag många trevliga människor (en del män) också.Skäms

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Pysslingens
0

Vi har uppfödningen ihop! Åker på utställning ihop och planerar ihop. Jag har iof huvudansvaret och den som kollar stamtavlor och så. Men inga beslut tas utan att båda är lika involverade.