Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 933 ggr
Yataz
0

OT Onsdag 6/1 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha, då var det redan onsdag och 5 dagar har redan gått på det nya året Förvånad Jag förstår inte hur fort dagarna flyger förbi!!

Idag är det -16 grader här i Linköping och det snöar så fint.
Jag är dock glad att jag är inomhus och sitter här med en kopp kaffe och laptop i knät (ingen bra kombination kanske..hihi)

Mina gullungar sitter här nu efter frukost och tittar på Chuggington på Playhouse Disney kanalen…tossiga tåg, hihi

Jag önskar att ni alla får en toppen dag!!!

Yataz

Lottis-Gottis
0

Godmorgon själv Martina!

Här har vi bara - 8 grader, men oj vad det snöar. Vill inte ha mer snö nu.Obestämd Visst går det fort, man hinner inte ens blinka förrän det är Midsommar,Glad tänk att vi bara behöver betala 5 månadsräkningar till så är den här Glad.

Här har jag börjat städa bort lite av julen, alla tomtar. Julgranen får stå kvar till helgen och några adventsstakar i fönstren, bäst att passa på när alla de andra fem personerna i hushållet ligger och trynar gott.Glad

Idag är jag ledig och imorgon med, det ska bli så skönt. På fredag börjar skolan här i Oskarshamn, och ska sanningen fram så ska det bli underbart att sonen kommer in i sina normala gängor igen, han har vänt dygnet totalt, mannen med för den delen.

Nu ska jag ta mig lite kaffe innan jag fortsätter med att röja lite.

Ha en underbar dag allihop!

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Troika
0

Nå har jeg fått meg en ny kopp kaffe her jeg også.

Her er vi nå nede i - 24,9 grader. Så her er det stein kaldt. Men fordelen med så kaldt vær er jo at det blir så vakert ute. SÅ legger ved et bilde som viser vinterværet utenfor husveggene våre her.

Det har vært så inmari kaldt her i flere uker nå så nå må jeg inrømme at jeg begynner å bli lei kulden. Det er jo alt for kaldt til å kunne gå ut på ski eller lignende. Iallefall for min del. Og når ungene skulle på skolen i dag så var det - 26,8, så da kjørte jeg dem til skolen. Synes jo synd på dem i denne kulda.

Men nå skinner solen så vi får bare håpe det blir litt varmere snart.

Ellers så holder jeg varmen her inne med å lære kattungene å ikke klatre på bordet, hege i gardinene o.l. De er jo bare så fulle av energi.

Så har jeg også sendt en mail til NRR og purret på stamtavlene til kattungene som ble bestilt i november. Kattungene skal jo leveres neste uke, så det kunne jo vært greit å få de før den tid. 

Har egentlig fri i dag, men skal på et møte fra kl 14.00 - 16.00 i dag. Frister ikke i det hele tatt å gå ut i denne kulden, men må man så må man.

HA EN FIN DAG ALLE SAMMEN

AakresRagpride
0

Her er det -27, og jeg har IKKE tenkt meg utenfor døren for å si det sånn.. Er kjempeglad for at vi investerte i en bra varmepumpe, den holder til -30, så vi har et par grader til å gå på..spesielt siden vi hev ut vedovnen i sommer da vi flyttet inn Flört

Ellers så må jeg vel få hevet ut resten av jula kanskje? Har ikke lyst Obestämd

Ha en flott dag folkens ! Kyss

Yataz
0

#1 Men Lotta, ska du inte julgransplundra din Avatar snart? Flört

Du har fått mail Skrattande

Yataz

Evenstars
0

# 4 Misstänker att det mailet delvis innehåller en Avatar! ;)

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Yataz
0

#5 Hahaha, hur visste du det Cool

Yataz

Lottis-Gottis
0

#4 & #5

Nöjda nu Flört

Men oj vad Genovia fryser om huvudet…..Oskyldig

Jag skyller på Gammel-mormor MartinaTungan ute

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Yataz
0

#7 Hahaha, ja nu är vi nöjda…hihi Flört

Yataz

ProvinsiaRivers
0

Goddag! -20 grader hos oss idag och tycker det är skönt att det inte blåser från öst igen.Men det lär väl börja mot kvällen…Över 3 veckor har istiden varit här med kalla östliga vindar,brrr,längtar efter sommaren nu.

Julgranen åkte ut igår för katterna ville inte lämna den ifred,haha.

Evenstars
0

# 7 Hahaha Japp nöjda! Jättefint! Skrattande

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

DolliDays
0

Goddagens Glad

Här har vi -25 Tungan ute Helt ok för min del.

Vart ute på turné på förmiddan, ända till Filipstad Flört o där var det -27.

Hade finbesök igårkväll Glad 

Syrran med delar av familjen kom förbi, som en jätteöverraskning, på min födelsedag o allt, med present både till mig o till Bebis, som vi hoppas föds nu snart för vi längtar ihjäl oss Tungan ute

Så nu är det fler än jag som har svårt att könsbestämma Bandera Obestämd Blir ju fasen inte klok på den kissen o har aldrig tidigare stött på ett så marigt fall..

Hur som helst så är det nu även fler än jag, som tycker jag har superfina småtroll Kyss

Fast Martina.. Dina ungar som sitter häruppe är ju bara finast i världen Kyss

FunHouse
0

Här i Bankeryd är det 10 grader kallt och massor av snö. Det var verkligen länge sen jag såg så här mycket snö.

Och inte har det slutat snöa än…så imorgon så blir det väl att skotta sig ut och åka till jobbet. Fast man har verklígen inte lust att jobba när man haft sån skön ledigthet, fått mersmak. Men det är ju snart helg igenSkrattande.

Ac

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Tillemoras
0

Här var det 19 minus i morse, brrrrrrrr! Jag är så glad över våran braskamin som jag eldar i som en galning *haha*

Idag har jag kört ett konditionspass på Friskis, städat och precis som andra plockat bort julsakerna.Skrattande

Har precis bakat en sockerkaka och när ändå ugnen var igång passade jag på att göra en potatisgratängTungan ute

Tackolov så har det inte snöat här idag! Skönt med en mellan slappisdag innan det är dags för kneg i morgon igen.

Ha det så bra!

Kunde inte välja ny bild til lmin Avatar, provar sen. Blev inspirerad att byta när ni nämnde det till LottisGottisFlört

David
0

Har varit en rätt fin dag här. Tyckte mig till och med se en skinande sol en stund mitt på dagen.

Snö finns det gott om, tack och lov är den dock plogad ifrån vägarna. Lite småkyligt men långt ifrån köldrekordet 37,9 grader i Hemavan. Har dock valt att stanna inomhus och bara mysa med katterna idag. Ingenting som "måste" göras.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Yataz
0

#11 Vad gullig du är, tack! Det tycker förståss jag också!! Skrattande

Yataz

Willenkatten
0

Rynkar på näsanFy för kylan! Kissarna o matte lider av att inte kunna gå ut… Vi längtar till våren… då vi kan vara ute så mycket som vi vill.

S*Willénkatten: KyssVi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !Kyss

Besök gärna min hemsida!

Tissin
0

Godkväll, just nu har vi 19!Förvånad Usch, KALLT!

Va stora dina gullungar blivit MartinaFörvånad

Så fina bägge tvåKyssKyssKyss

Svidjas
0

Här det -18 grader. Kattungarna har precis börjat öppna ögonen och är så söta!

http://www.svidjas.se

Yataz
0

#17 Gulle dig!! KyssKyssKyss

Yataz

David
0

#19. Just ja, har ju inte kommenterat bilden. De ser verkligen jättehärliga ut. Kyss

Har bara sett en liten bild på dig, men är mamma-Martina måste vara en riktig kalaspingla. Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Yataz
0

#20 Hihi, tack för dina gulliga ord SkämsGlad

Yataz