Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 977 ggr
Askrike
0

återfår sin kondition?

Hej!

Hur lång tid tycker ni det brukar ta innan honan är tillbaka i fin form efter en kull med ungar? Tycker min hona blev extremt korthårig.

Svidjas
0

Duchesse har bara för nån månad sen fått tillbaka sin kondition, kullen fick hon i mars.

http://www.svidjas.se

Yataz
0

Jag som haft flera honor säger att det varierar väldigt mycket.
Vissa honor tappar knappt något i kondition, medan jag haft de som tagit cirka ett år på sig innan de kommer tillbaka i normal kondition igen.

Yataz

Askrike
0

Oj, det var längre än jag trodde. Får väl jämföra med mig själv… tog nog ett år varje gång innan man var i form igen efter graviditeterna.

huldabella
0

Säger som Martina! De flesta av mina honor är i kondition igen några månader efter att kullen har flyttat - men jag har en hona som ett år efter förra kullen fortfarande ser ut som skrutt och jag har också exempel på när honan inte har gått ner sig alls.

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Evenstars
0

Håller med Martina och Åsa, det är väldigt olika. En del märks det knappt på och en del tar det ett år för.

Hoppas hon är en sån återhämtar sig snabbt!

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Askrike
0

…Som med människor alltså. Vissa hoppar i sina gamla jeans efter ett par vekor… inte jag. Ha ha.

Evenstars
0

# 6 Haha nej det gjorde inte jag heller :)

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

peninsulas
0

Som #6 säger Skrattande.

En hona här tog nog 1 år innan hon var i form (beror säkert även på hur står kullen har varit) Men min nuvarande avelshona var i fin form redan när kullen flyttade. Alså hon hoppade i sina jeans mycket snabbt

FunHouse
0

Jag har en hona som jag ställde på utställning när kattungarna var 13 veckor. Domaren såg inte att hon någonsin haft kull. Hon var i högform med krage och allt.

Sen har jag haft hona som tappat krage, gått ner i vikt, sett ut som skrutt länge. Det är väldigt olika.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se