Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1029 ggr
Troika
0

Hannkatter og en form for "løpetid"

Har egen hannkatt og hatt det en stund nå. Og nå er det en ting som slår meg etter å ha levd med han i snart et år.

Har hannkattene en form for "løpetid" de også. For plutselig så har han en uke hvor han går å "roper" på damer og synger som en sopran,tenor,bass. Og han bestiger de som måtte kunne bestiges. (til familiens store forundring) Han har til og med prøvd å "bestige" vår mannevonde, illsinte, blodtørstige, 9 kilos kastrerte huskatt!! Dette tror jeg riktignok ble med det ene forsøket, selv om det gikk bra med alle parter.

Men så holder han på sånn i en ukes tid. For å bli helt stille og rolig igjen. Og sånn som jeg har lagt merke til situasjonen ang. dette her hjemme så slår det meg som en "mannlig løpetid". Varer ca en ukes tid, og kan komme og gå med noen måneders mellomrom. Men han trenger riktignok ikke ha denne perioden for å parre jentene i huset.

Er det flere som har opplevd sine hannkatter på denne måten. Det er ikke slitsomt, med unntak av de gangene han skal synge som Pavarotti på natten.

Denna kommentar har tagits bort.
Troika
0

Hva skjedde.

Jeg skulle skrive mer.

Er det bare min lille prins som har dette særtrekket ved seg. Ja ja, han er jo ganske spesiell min lille gutt. Men synes det er artig å se iallefall, men håpet vel det var flere som hadde en sånn raggis luring på lur. He he

Yataz
0

Har inget bra svar själv att ge dig, men någon annan här kanske ha det?

Jag har inte upplevt att mina hanar kommer i någon slags "manlig löpperiod" däremot brukar de ropa en del efter damer när det blir ljusare tider, typ i mars. Men det beror nog på att många honor som gjort lite vinteruppehåll då börjar löpa och att det luktar så gott Flört

Yataz

FunHouse
0

Det jag märkte med Leo är att han var som värst vid just 1-1,5 år ålder. Då var han jätteorolig, gick ner i vikt, ylande.

Nu när han är äldre är han jätte harmonisk, rund och springer inte omkring och ylar längre. Det är nog som värst när de precis blir könsmogna kan jag tänka. Eller så är det helt olika på olika hanar?

Men det har nog också mycket att göra med ljuset som Martina sa. Dom känner att det är dags…

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Wonderdolls
0

Min hane Apollon han började blir kännsmogen runt 9 månader ålder och hans värsta månad är Mars då blir han lite skrikig men när han skriker så är han så försyn våra kastrerad hane Plexus han är värre när han börja skrika som värsta könsmogen hankatt för att han råka se ut en katt utanför som paserar våra tomt. Apollon började gå ner i vikt efter hans första ultraljud. Det tog ungeför 3 år innan han låg i bra vikt! Men annars den jobbigaste månad det är Mars månad som man blir lite extra skrikig! En gång försökte han para sig med våra kastraten Plexus men han åkte på stryck ifrån honom.Tungan ute Sen dess han har inte provat nåt mer.Glad

Amasing-Stars
0

Hei jeg har en hanne jeg også og jeg kan bare samstemme med tidligere innleg , hannene vil være masete når de først har fått parret seg og vil da gå i perioder der de kan mase ganske mye og stresse en del andre hanner maser ikke i det hele tatt , jeg har ikke merket noe til at han er mere masete når det er lysere ….

Min hane lever med 4 ho katter så han har en del å passe på Flört, han skal snart på ett hvile år eller 2 , han er for tynn og pels konditionen er ikke topp !

#1 Vil bare også gi deg en stoooor klem !!! håper dere kar kommet dere litt over sjokket , jeg kjenner følelsen av maktesløshet ved akutt sykdom Gråter jeg mistet en nydelig Nederlansk import i livmor og bukhinnebetennelse  på noen timer i nov i år …. men gleden kommer tilbake kjære deg …. det tar bare litt tid å lege sorgen .

Svidjas
0

Archimedes är snart 10 månader och nu könsmogen, han går runt och "löper" ylar, kuttrar och letar honor. Värst är det nattetid.

http://www.svidjas.se

Troika
0

#6 Tusen takk for varme ord. Hverdagen kommer tilbake så smått her også. Men det er så mange ting hun pleide å være med på som vi stadig gjør og vi merker at hun ikke kommer å gjør det sammen med oss lenger osv.

VI skal til dyrlegen med kattungene våre i morgen kl 14, så vi håper at han har fått svar på obduksjonsrapporten til da. Man blir gal av å gå å vente og fundere. Men alt til sin tid. Regner med det blir en litt ny opprivende periode når svarene kommer, så jeg gruer meg veldig til det, selv om det skal bli godt å få et svar på hva som skjedde.  

Men tusen takk og en STOR KLEM tilbake til deg også.

Hannkatten min er ikke noe masete, bare når han får en periode iblant, hvor han kan mase og parre det som er. Er ikke noe redd for det, men det har bare slått meg som en liten manlig løpetid hos hann. Men han er jo så rar og god på alle mulige måter så han skal jo få ha dette også.