Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 1272 ggr
Fyrpihls
0

helt OT men fy alltså

jag är så uttråkad idag så jag ville bara säga det…
Ingenting händer här hemma… det är alldeles för lugnt… nu kan vardagen komma igen tycker jag…

jag är rastlös och har tråkigt… "bara två" barn är hemma och att var stilla och bara slappa har jag gjort färdigt nu för länge sen… vad ska jag hitta på??

Några förslag??

FunHouse
0

Du kan läsa mitt mail till dig som jag skickade alldeles nyss, så har du lite att fundera på.

Kram vännen

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Evenstars
0

Japp ta med barnen och kom hit vettja! Jag är också såååå uttråkad Glad

Vi kan pussa katter och baka och pyssla med barnen…hihi! Kyss Hittade min fönsterfärg i dag…det är ju urkul…men inte själv ju! Glad

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Fyrpihls
0

ok, jag kommer kanske då.. med de två minsta.. de går i tvåan och trean… Skrattande

Fantasidjuret
0

Du kan hjälpa mig med mina jobbiga filosofiuppsatser som hindrar mig från att flänga runt och inte ha tråkigt. Tungan ute Nejmen, haha, skämtade bara. Flört

Det finns väl MASSOR man kan göra? 8DDDD
Läsa böcker, rita, skriva berättelser/dikter/dagbok/mejl/sms, gå promenad, surfa efter intressant information/fina bilder på google, träffa vänner, leka med barn/djur, baka, laga mat, shoppa, bygga kojor i skogen, fota saker, se på film, möblera om, se på tv, städa, sortera saker, kolla på filmer på youtube, gå på bio, gå på teater, sminka galna ansiktsmålningar och fixa roliga frisyrer (min favoritsyssla när jag har tråkigt :P), spela spel, leka lekar, gå ut någonstans och träffa nya människor, pyssla, göra collage, sy/sticka, beundra naturen, göra någon fysisk aktivitet… möjligheterna är oändliga! :DDDD

Hur kan man ha tråkigt - när man inte hindras från att ha roligt av t.ex. ett berg av läxor under hela jullovet? XD Men när man blir äldre är det kanske annorlunda…? Förvånad

(Såg för övrigt nu att flera hann svara innan mitt svar var klart Tungan ute Men jaja, ha så trevligt då Glad)

Fyrpihls
0

haha, tack för alla tips… de är jättebra och det är inte det att jag inte har massor som jag kan göra, utan att jag bara är så oinspirerad, och det är väldigt olikt mig… så då blir det liksom så trist…
För mig är det en utmaning att bara ta det lugnt… lite svårt… Glad

men det löser sig nog.. kanske skulle börja renovera mitt blivande sovrum däruppe… Obestämd

Fantasidjuret
0

Åh, jag förstår. ^^

Mitt tips är att du gör allting först när det känns helt rätt. :) Det brukar bli bäst då enligt min erfarenhet. Så, då är det kanske bättre att vänta tills du känner dig riktigt inspirerad att renovera? ^^ Jag skulle förresten mycket hellre renovera ett sovrum än att skriva de här uppsatserna… Tungan ute menmen, vad gör man inte för ett MVG? Flört

Hehe, en av anledningarna till att jag vill ha en ragdollkatt är just för att jag känner att jag behöver en vän och livskamrat som vet hur man ibland bara tar det lugnt och njuter av livet, precis som jag kan göra rätt ofta trots att mitt inre brusar av idéer. Skrattande

Men, jag kanske kan försöka hjälpa dig att få lite inspiration? :) Har du tänkt dig något särskilt med ditt blivande sovrum? ^^

Fyrpihls
0

ha ah, ja det ska vara i bruna toner… jag har inrett hela övervåningen i olika mjuka varma bruna toner, och så har barnen valt olika brytfärger i sina rum då.. adrian tex han har cappuccino och en varm gul färg på en fondvägg… typ skumbanan känsla, och så har han då lite andra gula attiraljer.. som månelampan från Ikea och en tavla i gult.. mm mm hans möbler är i antikbehandlad furu..annars har hans rum tema elefant

Viktorias rum är också cappuccino, men hon har en varm röd brytfärg OCH lite limegrönt som piffar upp… Hon har en stor säng utan ram och en mörkröd gammal ommålad byrå, annars är hennes möbler ljust trä.. förutom stommen som sängen är uppbyggd på (koja under) som är vita men det går bra eftersom fönster och lister är vita…

Davids rum är i flera olika bruna nyanser.. han har ingen direkt brytfärg..möbler i björk… medans oscars rum är ljusare brunt typ cafe´och möbler i silver, en fondvägg med stora silverkulor, och Lite blått till….

jag tror kanske att jag vill ha ett ganska mörkt sovrum.. med en stor fondvägg.. kanske med nåt mönster.. ev.. kanske tre andra lite ljusare väggar… spegelskjutdörrar kanske för garderoben, och vår säng är svart smide med guldknoppar.. den ska jag behålla.. men jag tar gärna emot tips.. jag har två härliga korgsnurrfåtöljer som jag nog ska ha kvar men ev behöver de målas, för de är ju typ bambufärgade nu.. eller så spinner jag vidare på Bambu temat.. och hamnar i afrika.. tja vi får se

bebble
0

MEN hur kan ni vara uttråkade???

Ni har ju katterna!

Evenstars
0

Jo det förstås och hundarna, men mina sover faktiskt en del Flört

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Fyrpihls
0

ja, men det är inte lätt när de sover, gubben tittar på sport, barnen leker, hundarna är rastade… alla katter är kammade och tvätten är tvättad och det är redan dammsuget och skurat och handlat och… ja… ingen träning förrns ev i morrn om jag följer med tränaren ner till Göteborg och tränar där, annars börjar det inte förrän den 7:e…
inga klappar att hnadla mer och allt som är kvar av alla måsten har man ingen lust till … he he

DolliDays
0

Men hallå.. Du har faktiskt en syster som längtar efter att du ska komma på besök.. o som dessutom har pussvänliga kissebebisar Flört

harley
0

Ja och jag finns oxå, bara 4 mil från dig, du är alltid välkommen på en fika och kisseprat eller, ja vad som helst!

Kram MonicaKyss

Fyrpihls
0

Ja jag vet ju att allt detta finns men ibland känns det ju som om man bara har lust till sånt som inet går att genomföra.. hi hi

är det ingen som känner igen sig??

fast idag har jag varit på pussturne´hos Cabojs, och pussat hennes bebisar lite… funderar fortfarande på om jag ska åka med till Göteborg och träna, men jag tror jag lägger ner det idag…

I morrn sk ajg ju ut och flänga, så plötsligt försvann tristessen…

ja så kan det bli hörrni..Glad

Fantasidjuret
0

#7 Ojoj, det var mycket information på en gång. ^^ Jag tror nog tyvärr att jag har lättare att leka inredare när jag ser saker IRL. Tungan ute Men det låter åtminstone bra ännu så länge. ^_^