Ibland är livet inte rättvist :-(
I förrgår den 6 januari var min hona beräknad till dag 63.
Men det gick tyvärr inte hela vägen 
Förra måndagen på dag 54 födde hon 9 st dödfödda bebisar.

Jag förstod redan före helgen att det inte skulle gå hela vägen för hon hade en otrolig viktökning och hon hade på slutet jättesvårt med andningen, och då speciellt utandningen.
Hon "kved" nästan varje gång hon andades ut och jag fick åka till veterinären med henne för jag trodde hon skulle dö.
Hon röntgades och veterinären såg redan då en hel hög med ungar och att dom var på väg ut redan.
Det är väl tur ändå att naturen har sin gång och att alla bebisar kom ut ordentligt och att hon slapp snittas.
Nu andas hon normalt igen och letar förstås efter alla sina bebbar.
Det är så jobbigt att se henne så ledsen.

Men ju mer tiden går och hon inte hittat sina bebisar så har hon "haffat" åt sig några perserbebisar.

Det går ju lika bra det tycker hon. Hon skulle ha blivit en gudomligt bra mamma, det syns ju och jag hoppas att jag vågar para om henne igen.

Jag har inte bestämt än hur jag ska göra.
Detta var hennes första kull.
Kan inte låta bli att skicka med den här bilden då hon har hittat en cremebulle att gosa med och som hon precis hade matat.

//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Stackars henne :( men som du sa var det ju tur i oturen, för det kanske hade gått illa om hon inte fått missfall..
Det måste kännas skönt för henne att hon har andra bebisar och norpa eftersom hennes modersinstikt måste få någonting att ta hand om :)
Krama henne från mig, och en stor kram till dig också!
//Karolina Nylén
Uppfödare av ragdoll under stamnamnet S*Addiction
Åh.
Verkligen tur att det gick bra med honan…
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 

Lilla hjärtat då!
Kan ju verkligen förstå att hon söker efter sina små. Tur i oturen att det finns substitut…
Skönt att din hona mår bra efter omständigheterna.
Kram!
Vad bra att hon får tröst av perserbebisarna, och skönt att hon har återhämtat sig!
Kram
Lena

Uff, nå er det så mye trasig som skjer for tiden! 
Sender masse klemmer til deg og pusi også..
Så bra at hun har søte små som kan hjelpe henne igjennom dette
Så bra att hon kan bli adoptivmamma… Klart du skall para om henne, så hon kan få egna bebisar så småningom. Och tur att mamma katt klarat sig.
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Neeej Lena, usch vad tråkigt!! 
Jag har ingen uppiggande bild att skicka, men jag skickar en VARM KRAM!
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Varma kramar från oss…. usch så sorgligt ändå.
Men var glad att naturen såg till att mamma katt fortfarande mår bra. Trots allt är det viktigast i det här läget! 9 döda kattungar kvar i magen, som inte kommit ut hade kunnat ge stora problem med infektioner mm.
Jag hade en hona tidigare som fick missfall i 7e veckan och tyvärr gick andra dräktigheten inte heller bra så hon kastrerades. Men du kanske borde göra ett bakterieprov på henne så hon inte har några bakterier i livmodern eller liknande och kanske behöver antibiotika innan du parar om henne i så fall? Prata med din veterinär - hade jag gjort.
Önskar dig all lycka till, pussa mycket på henne (är nog mysigt för henne att ha perserbebisarna iallafall) och sköt om er! Varma kramar från mig! Det är verkligen orättvist ibland och jag vet hur det känns, den uppgivna känslan man får i kroppen!
Men efter regn kommer solsken! 
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Men usch vad sorgligt!!!
Varma kram ifrån oss här också!
huff så sørgelig
…. har nesten ikke ord ! men takk og lov at det gikk bra med den nydelige mammaen
.
Tenker på dere og sender mange trøste kramar från oss med 

Fy så hemskt tråkigt Lena.
Stackars,stackars kattmamman och stackars dig.
Jag har varit med om samma sak för en del år sedan, tror att bebisarna kom på dag 56-57, de var 8 stycken. Tillbringade 10,5 timmar på Bagarmossen. Sen fick vi åka hem utan bebisar.
Men Yasmine blev sjuk och fick kastreras och då hittade man ett hål i livmodern.
Jag är så glad att din tjej mår bra trots detta tråkiga.
Yasmine hade fått flera kullar innan och aldrig så stora, så jag tror det var en ren tillfällighet att dom var så många.

Fy så hemskt! Massor av kramar till er!
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Usch så sorgligt 
Skönt att höra att mamma katt mår bra trots detta tråkiga.
Och att hon har möjligheten att få "låna" några perserbebbar,
det känns nog hur bra som helst för mamma katt
Varma kramar till er alla !!!
Aaaw, vad sorgligt! 
Men moooofffiiii, vilken söt bullig liten cremekattunge med alldeles runda kinder! :DDDD Jag smälter!! :,DDDD
Jättesorgligt! 
Men tur i oturen ändå att det inte blev några komplikationer, och jösses så söt bild du skickade med på hennes "adoptivbarn". 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Verkligen jättesorgligt. Tur att hon kan få låna några andra bebisar och att hon mår bra efter omständigheterna.
kram AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Men så tråkigt….
Men tur att hon får vara adoptivmamma i alla fall… underbar bild!
Kram!

Uff så trist å høre. Bra at mamma katt har det bra iallefall.
Og så flott at hun får lov til å "låne" noen perserkattunger. Vakkert å se når dyrene skjønner hverandres behov, og hjelper til det de kan.
Store og varme klemmer til dere fra alle oss.

Åh vad trist, lider med er!
Tur ändå att mammakatt klarade sig och att det finns bebbar hemma som hon kan pyssla om! Hoppas allt går vägen nästa gång och stort lycka till!
Oj vad sorgligt
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 

Usch vad tragiskt!
Stackars er! Tänker på er och lycka till med alla fina kissar!
Varma Kramar!
S*Harley Niva´s

Tack till er ALLA för tröstande ord i vår sorg 
Jag tog med honan till veterinären idag då jag ändå var på besök för besiktning av kattunge, och tänkte att han skulle få undersöka henne och se att allt ändå var ok.
Veterinären tyckte jag skulle prova att ta en till kull på henne så småningom, han sa…." en gång är ingen gång" och det kan gå bättre nästa gång.
Vi tog oxå en bakterieprov som är skickat till SVA, bara för säkerhets skull innan jag parar henne igen.
Kram till er alla!
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#22 vad skönt - då vet du ju sen! Hoppas allt går bra!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Men fy så sorgligt att det blev så fel med hennes småttingar 
Tur ändå att hon mår bra nu o att hon har tillgång till nån liten trubbis att trösta sig med 
Vilken supergosig bild 
Uj uj, mina tårar trillar när jag läser.. fy vad tråkigt, och stackars liten… och stackars dig också…
det kanske är jättebra om hon kan få ta hand om en av perserbebisarna… så hon slipper bli alldeles deppad… alla hennes hormoner säger ju att hon är mamma… 
men tur i oturen att HON klarade sig ändå, och jag tycker absolut att du skall våga para om henne…
I mitt liv brukar jag använda mottot att
En gång är ingen gång, men två gånger är en vana
det brukar vara ett bra riktmärke… kram till dig
Hur går det för den lilla gumman… åh jag har tänkt på er hela dagen… suck… så trist och tråkigt… Kraaaaaaaaaaam

Hej Unni.
Tack för att du tänker på oss, vad gulligt av dig 
Hon mår bra lilla kattmamman, hon återhämtade sig fort som tur var.
Hon tar fortfarande hand om perserbebisen och jag tror säkert att hon kan bli en bra mamma till sina egna bebisar en vacker dag, för jag har bestämt mig att para henne senare.
Kram och ha en fortsatt trevlig kväll!
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~