Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 826 ggr
Evenstars
0

OT - Goddag 13/1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag har vi härligt vinterväder i Obbola (Umeå).

Egentligen skulle jag åka in till min vän Synnöve (RagaCoon's) och bli bjuden på lunch, men jag vaknade och var inte alls pigg, typsikt! Så det blir en dag i soffan med en D-uppsats, några katter och två hundar i famnen. FAST det där lät ju inte så fel heller ser jag nu då jag skriver det. :)

Jag hade sett framemot att få äta lite kinamat och umgås med mina vänner över lunch.

I övrigt väntar och väntar jag på att honorna som ska paras ska löpa snart. Jag har bara väntat sen i höstas Flört, men men. Vi kan ju inte styra då de ska göra uppehåll! Vi genomgår ett generationsbyte här och det går lite omlott nu. Frosty och Spike ska kastreras. MEN tålamod tålamod Skrattande

Bifogar en bild från i går (kanske lite uppiggande för någon av er) och vi har samma fina vinterdag i dag. Tyckte bilden var så vacker, trots att den är tagen med min mobilkamera. De två doggisarna är våra kineser. KyssKyss

Hoppas ni alla får en bra dag!

Kramar från oss på S*Evenstar's

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

matowimas
0

Ser jätte härligt ut!!!

Visst är det underbart att bo i skärgården!

//Maria

David
0

Härlig bild! =). Här är det också sol (oj vad konstigt Glad), men inte alls lika fint som hos er.

Trist/jobbigt att du blivit krasslig igen. =(. Men jag håller med dig också, låter trots allt som du har en rätt skön eftermiddag framför dig.

Här bär det snart av att skriva kontrakt och lite handling (oj, blev helt plötsligt väldigt sugen på kinamat också… hmm)

Hoppas alla får en fortsatt härlig dag!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Fyrpihls
0

wow vilken ljuvlig dag… som sagt.. alternativet som du just beskrev lät ju inte alls så fy skam… men det är så klart ännu mysigare om man är frisk… men burra nu ner dig bland dina ulltussar och nakenfisar och krya på dig…

Yataz
0

Go dagens!!

Idag har jag varit slööööööööööö….*gäsp*

Hade nattpass i tvättstugan och det var tyvärr en hel del att tvätta nu. Och ont i ryggen och allt, men det gick bra.
Har dock bara sovit 2 timmar inatt eftersom jag skulle upp och få iväg William till dagis och åka på ljusterapi. Och ljusterapin gör faktiskt gott känner jag. Även om jag gick och la mig en stund när jag kommit hem så känner jag mig inte så himla trött som jag annars brukar vara.

Tänkte sitta här och titta ett tag samtidigt som jag leker med lite leklera med goungen William Kyss Sandro sussar lite middag…

Hoppas ni får en fortsatt bra dag! Glad

Yataz

Yataz
0

Förresten krya på dig Kicki Kyss

Yataz

Lottis-Gottis
0

Godkväll!

Underbar vinterbildGlad

Här har det varit kallt och snö idag. Men oj vad trött jag är, skulle kanske prova ljusterapi? Glad

Mår inte så värstens bra, har haft huvudvärk och ont i magen (magkatarr) tror jag. Men det är väl efter allt som hänt här den senaste tiden.

Min älskade väninna som har haft sin cancer i 5 år och kämpat och så, somnade in i söndags. GråterHon blev 50 år och efterlämnade två barn på 11 och 14 år. Man har vetat att hon aldrig skulle bli bra men trots det så kommer det som en chock att hon inte finns mer. Jag kommer att sakna henne så, men livet måste gå vidare, jag tänker på alla fina roliga stunder vi haft.

Annars är allt som vanligt här, katterna sover och maken likaså, sonen vid datorn och jag medSkäms

Ha en underbar kväll alla !

Ta vara på era nära och kära medans de finns i livet!

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Yataz
0

#6 Vad tragiskt Lotta. Förstår att det känns jättejobbigt Gråter
Tänker på dig!

Yataz

Lottis-Gottis
0

Japp tragiskt som sjutton, men livet måste gå vidare än då.

Kramis

Evenstars
0

# 6 Oj så jobbigt! KRAM!

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Fyrpihls
0

men älskade Lotta, fy vad sorgligt…. usch… ja man måste verkligen påminna varandra om det ibland när vi deppar ihop över små bagateller och blir osams om de mest patetiska saker..

Vi borde leva varje dag som om det vore den sista…. för man vet ju aldrig vad framtiden har i sitt sköte…

Hur går det för de stackars barnen..??. usch och fy, nej nu kommer jag inte kunna sova inatt… sänder dig kärlek och kraft.. och våga nu finnas till för de som är kvar… man behöver prata och det blir så lätt att man undviker det jobbiga…

åh fy vad ledsamt… Gråter

Lottis-Gottis
0

Tack för de kloka orden.