Hur rengöra klätterträd?
Nån som har bra tips på hur man ska rengöra/tvätta klätterträd?
Alltså inte vanlig normal hårborttagning och vardagsstädning, utan hur man får tyget riktigt rent och fräscht?

Jag köper ett skum på macken som är på flaska och som man gör ren bilsäten med.
Funkar jättebra.
Man sprejar på,gnuggar och låter det vara en stund sen dammsuger man bort det.
Lycka till!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#1 Tack för tipset, jag har tänkt på det men undrat om det är för starkt. Ska testa 

http://www.smartab.com/retail/visaProdukt.php?prodId=220
Här har du ett som oxå är bakteriedödande.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Jag använder en rotborste (fenomenal mot katthår!!) och Grönsåpa som är helt naturligt medel utan så mycket kemikalier. Sedan hårtorken och karda så blir det torrt och fint ;)
Lycka till!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
OCH ett bra tips att få bort baciller är ju att ställa ut det i iskalla vintern några gånger per år, många baciller tål inte det.
mvh Unni, på AnnaCarins login
tex då på altanene eller nåt så det inte blir aldeles nersnöat..
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
#5 Problemet är att jag har ett som går över en hel vägg och upp till taket på två ställen, så det blir nog för stort projekt. Men de mindre klätterträden kan jag ju slänga ut senare i vinter - det finns några stycken… 
Puttar upp denna, vill gärna ha lite recensioner kring vad som är bäst. Snart ska jag försöka "vårstäda" alla klätterträd.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Jag använder en gummiborste och dammsugaren.
#8. Får du det riktigt rent? Så där rent som när man köper nytt? Vore ju toppen i såfall.
// David
Jag använder rengöringsmedel, alcogel, vatten blandat och en rotborste.
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
jag köper nya.. he he
måste göra det nu till vårens kullar.. för min bästaste kattunge klätterpelare har gjort sitt i höstas.. det känns liksom fräschast med en ny…
och eftersom jag redan gjort av med hela vår hus-buffert till katter och sånt så kan jag lika gärna fortsätta… *fniss*
men annars så kör jag också merd alcogel och faktiskt en vanlig karda som är superbra att kamma möbeln med..
ja och så har jag ju ett väldigt bra munstycke på dammsugaren som jag snvänder flitigt.. men Nu är det ju helt perfekt att kasta ut dom i kylan…
#9 Man få bort både damm och katthår iaf lätt utan att hålla på i timmar. Ju det blir som ny förutom att snörre som är slitter eftersom katterna klösser på de.
Ja Alcogel använder då och då här också.
Men gummiborste är suvären när man ska ta bort katthår både på kläder möbler och klösmöbler.
Jag använder Piss-Off. Väldigt bra till att rengöra också, inte bara till nerkissade textilier. Men använd kylan till något bra. Ställ ut och bli av med alla baciller o parasiter..
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
När jag dammsugar mina klösträd och andra behårade textiler ;) sätter jag skurhandske på vänster hand och stryker med den och dammsuger, stryker och dammsuger. Det är super och tar bort allt katthår enkelt :D Detta vill jag göra varje dag för att hålla rent och snyggt!
När jag ska våttvätta kör jag # 10 :D
S*Evenstar's
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Christina
Jag dammsuger den varannan dag, sen ett par ggr per år så kör jag vanlig mattrengöring som jag tvättar med, låter torka sen dammsuger av.
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Så dammsuger jag med… diskhandske och dammsugare…
Perfect match! Gör detta ca 3-4 ggr/vecka
Torkar av dem med grönsåpa och lite vatten. (men det behövs mycket sällan) de blir aldrig så skitiga.
Då de blir för slitna i snöret - köper jag nytt *s* Har ingen bra erfarenhet av att byta snöre då det inte höll länge alls hur noga jag än var att sätta fast det.
Har tänkt mig att unna mina katter nånting nytt då en kull är såld. De ska få en ny klösmöbel och jag en ny halltapet *s*
Den här har jag tänkt mig åt dem (Allora, 176 cm):
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
# 16 Japp när snörena blir slitna och/eller bäddar, blir det ett nytt. Vi är kattshopoholics, du, Synnöve och jag Carro, hihihi!!
Det är ju sååååå roligt!
S*Evenstar's
Christina
#17 ha ha japp!! Och jag har ju inga mänskliga barn så det blir så att man skämmer bort katterna istället! De är ju mina bebisar!! *s*
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
#17 och #18. Räknar ni in mig i den skaran så blir jag glad
.
Är något automatiskt inbyggt att alltid titta lite på kul kattsaker när man handlar kattmat/sand, eller leta lite kul nätbutiker med lite annorlunda sortiment. 
// David