Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 14-ot-off-topic
Läst 920 ggr
Fyrpihls
0

äntligen på gång

jag vet inte hur många av er som kommer ihåg att jag berättat om att jag tillsammans med en konstnär har letat lääänge efter en katt i keramik (alltså formen) som är så lik en ragdoll som möjligt…

För en tid sedan hittade hon den… I USA tror jag till och med… så nu håller hon på att måla den första protypen, som självklart kommer vara Leo avbildad i keramik….

Så nu har hon fått massor av bilder på Leo, och det ska bli så roligt att visa upp den sen, för jag har stort förtroend eför hennes talanger…

Det kommer sedan att gå att beställa "din katt" en helt unik målad katt… den kommer visserligen bli ganska dyr, men tänk vilken fin present att ge bort till någon tex… eller ett minne av din favoritkatt…
men det är ett unikt hantverk.. som först ska gjutas, sen brännas, sen målas och sen brännas igen… så det är ett stort jobb bakom… varje individ kommer numreras och signeras av konstnären..

Än så länge finns  det bara en liggande katt men på sikt kanske vi kan få nån i nån annan ställning… vi får se…

Jag kommer lägga ut bilder på den så fort hon är klar.. hon har bara börjat kantmåla och grunda lite än… det ska bli så spännande att se det färdiga resultatet…

kul va??

MissMiranda
0

Låter helt fantastiskt. Kanske är dyrt men en unik present till någon nära är alltid värt en extra slant  Flört den blir nog underbar!

Snowflake
0

denne tråden må jeg følge ;)

David
0

Det låter jättespännande! Du får hålla oss uppdaterade med bilder och priser Unni!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Lottis-Gottis
0

Låter jättespännande Flört

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

Yataz
0

Jag ser fram emot att se resultatet av detta Skrattande

Yataz

dara
0

jättespännande, ser fram emot att se hur det blir

Fyrpihls
0

Den kommer kosta minst ca 1500:- .. beroende på… hon gör ju som sagt en provkatt nu och grejen är ju just att den ska vara helt unik och så lik som möjligt med ev ryggfläckar och allt…men det tar ganska mycket tid och arbete…

jag kommer förhoppningsvis att ha med mig den till SRCs helg i Göteborgeller till Nyköping, så att man kan se den…

jag kommer sen kunna vara behjälplig med de kort hon behöver ifall nån är intresserad av en kopia på sin katt… alternativt de av er som är ganska bra på att ta skarpa bilder, kan ju såklart ta själv…

och AC, vill du att hon gör en till på Leo, så får du säga till…. För den här blir MIN… Flört