Ni som utfodrar med Barf
Hittade denna diskussion och skulle tycka det var spännande att höra vad ni har för åsikter om detta? 
Ja även ni som idag inte barfar får också tycka till förståss.
Yataz
Nej hualigen
Skulle för allt världen inte kunna mata mina kissar med möss. Tycker det är lite äckligt.
Fick prova lite Barfmat till mina kissar, men de åt inte den.
Vill tillägga att detn inte heller innehöll möss.
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
Jag tycker i och för sig att det är naturligt att katter äter möss, men jag är lite för blödig för att ge dom levande föda. skulle tycka synd om musen…
Fast mina katter skulle säkert uppskatta det
Och om jag ska slå ihjäl musen innan katten ska äta upp den, vilket jag inte kan göra, så tycker jag att jag lika gärna kan ge dom redan död mat.
Inte för att jag tror att våra grisar och kor som vi själva äter, lever ett bättre liv eller möter en bättre död, än en mus som man slår ihjäl hemma, snarare är det nog tvärt om.
AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Nä jag vet då inte om jag skulle klara slå ihjäl en mus och ge till katten. Jag skulle nog inte ens klara av att se katten kalasa på en mus…
Känns äckligt för mig…
Yataz
oj, jag har faktiskt varit så barbarisk så jag har tänkt tanken flera gånger att köpa vita möss till katterna… 
jag har ju haft ormar och sånt så för mig är det ju inte helt onaturligt, och säkerligen ganska stimulerande för katten, men att jag inte gjort det beror på att katter är väldigt långdragna i sina avlivningslekar… de kan leka länge med en skadad mus, och det känns lite som ett djurplågeri för det…
Men om man visste att de bara "smack" tog död på den direkt så… kan ju inte finnas nåt bättre barf än det egentligen…
För det borde ju inte vara olovligt eftersom man ju gör det till Ormar och vattensköldpaddor etc..
men som sagt.. nej!!
I den tråden jag länkar till i första inlägget diskuteras det just om att det inte är lagligt att ge levande möss till katt då det klassas som djurplågeri.
Jag är dock dåligt påläst om vad som egentligen gäller…
Men som Unni säger så känns det ju lite som djurplågeri eftersom katterna leker så länge att det blir en väldigt plågsam och utdragen död.
Yataz
jag läste just den där tråden nu och de pratade ju alltså om redan döda möss…
Det stod till och med att det är försbjudet att utfodra med levande möss… Det var det väl ändå inte förr…
En del ormar som tex BOA constrictor som jag hade de äter ju bara levande föda… fast det kanske har blivit nya regler på det då.. jag hade ju orm i början på 90 talet och då var det inte förbjudet…
Nej jag håller mig nog till den färdigköpta kattmat som jag gör…
fast tanken har jag lekt med, fast då var det faktiskt levande möss som jag tänkte på… just för att katten tycker det är så roligt och för att det är så det sker i naturen…
Tur att inte det blev mer än en tanke då!!!! 
Jag vet att illrar får levande möss (tycker det ser jättehemskt - och jätteäckligt ut). Så jag tror att ifrån den lagliga aspekten så är det tillåtet.
Men jag ska vara ärlig, jag skulle inte gett mina katter möss, varken levande eller döda. Först låta kissen äta en mus, och sedan låta kissen pussa på mig. Tviten!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Ormar tränar man ju på att ta död föda (man får dingla med den döda maten för att skapa intresse!). Vet dock inte om det går med alla arter.
Jag räddar möss som katterna kommer med om de leker med dem och är "grymma". Klart att det är naturligt, men då har musen en chans och hungriga katter leker inte med maten speciellt mycket, med undantag för när mamman lär ungarna jaga.
Jag hittade 5 ihjälfrusna nyfödda kaninungar i stallet häromdagen (oerfaren hona som inte gjort ett ordentligt bo åt dem). Slängde dem, men kom sedan på att jag ju kunde ha gett dem till katterna!