Dyrebeskyttelsen.
Lurer på om det er flere av oppdretterne her inne som donerer penger til dyrebeskyttelsen e.l., når de selger kattunger.
Vi donerer 500,- pr solgte kattunge til "kattehuset" på mosseveien i Oslo. Dette er et hus som drives av dyrebeskyttelsen, som tar inn husløse katter som ikke har et hjem lenger. Huset drives av frivilige, og er helt avhengig av "privat" hjelp/donasjoner for å kunne fortsette med driften. (mulig de får noe tilskudd av staten, men ikke nok uansett).
Så når våre tre kattunger flyttet nå så fikk de 1500,- kr av oss til å bruke til vakinering, fòr, steriliseringer og div utgifter til kattene der. Og de blir jo så utrolig glade for all den "lille" hjelpen de får.
Så jeg vil oppfordre alle andre oppdrettere til å gjøre de samme, uansett sum. Det går også ann å donere fòr o.l. til dem. Så når jeg er på utstilling og får masse med fòr som vi ikke bruker så gir jeg også dette til Kattehuset, så de kan få noe godt kvalitetsfòr å knaske på. Stakkars husløse katter, som ikke har hatt det noe godt, sånn som våre deilige raggdolls har det. SÅ tenk på om dere kan avse en liten oppmerksomhet til de som trenger så sårt hjelp.
Vi går jo uansett i minus i vårt oppdrett så hvorfor ikke gå enda mer i minus, men i pluss for omtanke.
väldigt fin tanke… själv har jag varit inne på att skänka till forskning faktiskt… eller till nåt djurhem, men då ska man ju veta att det går till en bra sak, det finns ju rätt sjuka ställen som utger sig för att vara djurhem har vi ju fått bli varse… Just nu har jag ett fadderbarn istället som jag öser lite extra över..

Troika et flott tanke,lurer også på om det er flere som gjør dette

Jeg donerer ikke penger til dyrebeskyttelsen når jeg selger kattunger, men gir et fast beløp i måneden til Dyrebeskyttelsen Norge.
I og med at jeg ikke har så mange kull, vil dette være mer stabilt for meg
I tillegg donerer jeg bort fòr jeg har vunnet, og som ikke mine katter eter, og ellers klösträd / leker mine katter ikke vil leke med.
Dette er en av tingene jeg brenner for, og uten oss som donerer penger, har dyrebeskyttelsen ingen mulighet til å redde alle de hjelpeløse dyrene som har behov for det.

Vi gir bort klatrestativ/puter/senger og annet dilldall som ikke kattene bruker lenger, eller når vi kjøper nytt.
Har tidligere gitt pr kattunge til vår lokale dyrebeskyttelse, men de er så utakknemelige at det orker jeg ikke å gjøre flere ganger.
Ikke hjelper det at de mener det er oppdretteres feil at det er så mange huskatter som blir hevet ut i kulden.
Så vi gir ikke rene penger lenger, gir heller ting som MÅ brukes på kattene. Kattemat som vi får på utstillinger og leker som hoper seg opp etter hvert kattekull etc.
Ikke minst gir vi i Polarkatten etter hver utstilling resten av foret vi får fra Royal canin til dyrebeskyttelsen. Det anbefaler jeg ALLE katteklubber å gjøre, isteden for å dele det ut seg imellom..