Vad ska vi välja?
Tanken är ju att vi ska utöka vår kattfamilj framöver och jag funderar lite på vad som är bäst och kanske säkrast i vårat fall att välja för kompis.
Jag kollar ju lite ibland på omplaceringskissar och många verkar ju vara hanar (tänker på hur två fd. fertila herrar kan tänkas bete sig mot varandra
)? Någon som har erfarenhet av det?
Kastrerad hona (omplacering och lite äldre) för och ev. nackdelar med det?
Funderar även på att jag ev. gärna skulle kunna tänka mig att bli fodervärd. Då är ju också frågan hona eller hane, för och nackdelar där?
Eller helt enkelt en helt "vanlig liten unge", som bara flyttar in och kanske redan är kastrerad? Då spelar det kanske ingen roll??
Kan hans hanoga sida komma fram om vi skulle få en foderhona, tex?
Tacksam för alla svar och synpunkter, erfarenheter och tankar!
Kram!

Ingen som har någon erfarenhet…? 

jag tror att det egentligen inte spelar någon roll eftersom han nu är kastrat… en till kastrat kanske skulle funka alldeles utmärkt…
det allra enklaste är ju såklart att introducera en kattunge eller ungkatt till honom.. det är ju nästan alltid det säkraste kortet, men två kastrat hanar brukar gå utmärkt ihop… och fördelen med att ta in en vuxen katt är ju att man helt enkelt kan pröva.. ha en på prov nån vecka till att börja med… tex
En kastrerad hona kan ju också funka bra, men om du sätter ihop två kastrater kan det vara bra om dom liksom landat i sin nya roll som kastrat innan sammanförningen sker.. så att alla är på det klara med att man faktiskt är kastrat…
Kom bara att tänka på: http://ragdoll.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=4a54cbaf-2971-49b4-9537-9ef8f713a7c6&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=1
Det kanske vore något? 
---------------------------------------------------------
Marie / S*Asterion's
Har nya planer! 
Jag hade två fertila hanar men de var uppväxta tillsammans (halvbröder) så det gick bra.
Men jag tror också på en till kastratkatt (kön spelar nog ingen större roll) eller en kattunge som det lättaste alternativet, även om jag inte ser nåt som helst problem med en fertil foderkatt heller egentligen..
Jack är ju kastrat så du har ju de bästa förutsättningarna där iaf :)
Klart han ska ha en kompis!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Tror inte heller att det spelar så himla stor roll om det är en kastrerad hankatt eller honkatt, det beror mycket på personligheten hos katten.
Har själv en hona som jag måste hitta ett nytt hem till, PMa om du skulle vilja veta mer =)

Han ska ju givetvis få en kompis, frågan är ju när eftersom jag precis har börjat läsa (på distans, så vi har såå mysigt sällskap av varandra på dagarna
) men ekonomin är ju ínte på topp, så blir det en liten får vi helt klart vänta, men kanske en omplacering då…
(Har ju givetvis råd att ha katt, med försäkring, bra mat och allt det där löpande varje månad ifall nu någon skulle undra.
)
Ja, det finns ju hur många vackra, ljuvliga, underbara ragdolls som helst!!! (Tack för tipsen #3,4 och 6) Då vet jag av era svar att jag inte behöver vara bunden till något visst kön eller så. Det känns ju bra!
För tittar, drömmer och önskar gör man ju heeela tiden!

Ni lär ju få veta om, eller när det händer något…

Kram!!

håller också med om att det inte spear någon roll, jag tycker nor att kastrerade hankatter ofta är mysigare,
har en kille här på ett halvår som söker någon att bo hos. kan ju PMa om du vill höra mera om honom.
lycka till
fråga Ulla om det, kanske hon har någon idé,,,,,,,,