Ragdoll populäraste enligt DN
Ja nu är vi den populäraste raskatten enligt Dagens Nyheter.
http://www.svidjas.se
Det fanns en artikel i Aftonbladet eller Expressen för ett tag sedan också, där det stod att Ragdoll är den populäraste raskatten. Jag ser det som att fler verkar tänka efter innan de skaffar katt och ser vilken typ av katt som skulle passa in i deras liv.

Ja ragdollen var den mest populære rasekatten også i 2008 i Sverige.
Grattis. Norge kommer vel etter ?!?!

intressang link

Inte konstigt… 

Jag blir inte ett dugg förvånad
Efter att ha varit Perserägare från 1982 och köpte min Yataz Genovia i maj i år så ska jag bara tala om att jag är Raggis-frälst så in i Norden. Min nästa kisse ska naturligtvis oxå vara en Raggis och nästa och nästa och………
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 

Visst är det roligt men samtidigt lite skrämmande, då det är så viktigt att bara avla på sunda katter med bra temprament. Jag tänker på hur andra raser och arter som blivit populära, de har blivit sönderavlade med följder som dåligt temperament,ärftliga sjukdomar osv. Så vi har ett stort ansvar…vi uppfödare
Jag kan berätta en hemlis
på måndag kommer Sundsvalls tidning hem till oss och ska göra ett repotage om just Sveriges populäraste ras! Mina katter ska bli intervjuade, haha… närå men fotomodeller iaf….jag ska berätta om rasen och jag är lite nervös faktiskt……men jag är lite stolt över mina katter iaf när det gäller temperamentet! De är sååå mysiga

De stod här om dagen i Norrlänskan oxå att de är bästa rasen.
Men de är ju så sant så. Våra Dunbollar är de bästa som finns.
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
Jepp. Andra året i rad.
Sverak presenterade statistiken i torsdags, så jag tror det blev ett TT-telegram av pressmeddelandet, varav i princip alla tidningar skriver om vilken underbar ras vi har!
Färsk Ragdoll-statistik
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

#6 Instämmer Nina. Jag kan oxå känna lite oro. För vi vet ju,att de uppfödarna finns ju,vare sej vi pratar katt eller hund,som bara ser till att tjäna pengar 
Desstu större anledning för oss kattungeköpare,att sålla bland uppfödarna.
Men…hur eller hur,är det en underbar ras! Vad spännande med ett reportage! Klart att katterna ska få säga nåt. Jag minns intervjun Ragtimes gjorde med Mr.Magic. Han hade mycket intressant att berätta.
Så kan han,kan väl dina oxå
Det skulle vara kul att läsa artikeln. Var och när kan man hitta den på nätet? Lycka till på måndag!
Åsa

Måste berätta en rolig sak. Min pappa ringde mig efter att han hade läst artikeln. Han kan Ingenting om katter *obs*
Han berättade att det fanns 1700
ragdolluppfödare i Sverige!! Han sa också att det stod att det var den enda raskatten, alla andra katter var huskatter
Jag försökte förklara att han måste ha läst fel för att det finns fler raser än ragdoll men Nej det var precis så det stod!! *Haha* Visst var det sött av lilla pappa ?
Ska förklara läget för honom nästa gång vi hörs
#10 jag tror att det stod att det registrerats 1700 Ragdolls…inte antalet uppfödare.

#9 Tack! Det kan behövas
då jag egentligen är av en blyg natur! Men vad gör man inte för rasen!?!
Jag vet inte när det kommer att publiceras men antar att det blir under veckan. Tidningen går ju att läsa på nätet www.st.nu