Krav för att registrera stamnamn?
Finns det något krav på att man måste ha fertil hona/hane när man registrerar ett stamnamn?
Jag och min sambo är väldigt intresserade av avel, i nuläget är det dock inte aktuellt fören om tidigast ett år, men detta är den enda frågan vi inte lyckats hitta något svar på.
Vi har nämligen kommit på ett par stamnamn och funderar på att redan nu registrera det. Men då vi inte är helt säkra och inte finner information om just detta hoppas vi att någon här kan ge oss lite klarhet i situationen!
Väldigt tacksam för svar!

Hej!
Jag kan inte tänka mig att det skulle va något krav på det 
..gärna rätta mig om jag har fel…
/ Sarah
Det är helt fritt att registrera stamnamn när som helst, du behöver inte ens ha en katt
.
Vet att det finns rätt många som registrerar stamnamn, precis som du tänker, ett eller flera år innan de börjat med uppfödning.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Tusen tack DavidE för svaret, vi var så himla osäkra så tänkte de var bäst att höra sig för! Tusen tack igen :D
och #1, verkar som du hade rätt ;)
#3. Det var så lite så =).
Blanketten finns här, och den skickar du sedan till din kattklubb.
Som du ser krävs det inga uppgifter alls om vilken ras du tänker föda upp, nuvarande katter eller något sådant.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Så långt har jag förstått, därför blev jag lite förvirrad av min egna tankegång 
Bugar och bockar för direktlänken, du är allt en vänlig själ! 
Ta hand om dig och missarna!
Du kan registrera ett stamnamn även om du ännu inte har nån katt.
jag tycker det låter jättebra att först sätta sig in i det och sen sätta fart…
inte så många som går den vägen men det är även lättare att få köpa en fin avelskatt om du har ett stamnamn och satt dig in i avelsarbete innan..
Lycka till..