Oense om var bebisarna bor....
Igårkväll började Barbie flytta sina bebisar..
Det har hon gjort med alla, så det är ingen nyhet, men igår var hon mer enveten än nånsin, så jag kapitulerade!
00.30 var jag sååå trött och ville bara att vi skulle få sova allihop, så jag hämtade en byrålåda och bäddade åt dem i den…
Hon vill alltid lägga dem i min säng (tryggaste platsen i världen
) alltså hamnade byrålådan där…..
Inte så bekvämt för mej, men vad gör man inte för sin kissekatt??
Är det nån av er som också har en "flyttare"?
Vad gör/har ni gjort för att mamsen ska va nöjd??
Om de är väldigt "matte-kära" så brukar jag lägga ner t-shirt (använd) i bolådan. Sen har jag märkt att det är bättre att låta dem föda i en stor transportbox som jag knäpper loss taket på och låter ligga kvar. Det blir skyddat och lätt att lyfta av om jag måste rycka in och hjälpa. När de är klar tar jag bort rubbet, trasor och Box och vips är blodlukt borta och bolådan är ren, torr, mysig och blodluktsfri.
Många gånger vill de bort från blodlukt för det lockar rovdjur.
Lycka till, prova med t-shirt el. dyl + felifriend eller feliway (men då måste du ju ta bort dem ett litet tag medan du sprayar)
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Tack för tipset, Kicki!!
Jag har ju torkat ur bolådan, men ska passa på att skura den ordentligt nu….de ligger ju kvar i "sänglådan"…
# 3 Det förstår jag att du har :), men de har ju såååå bra luktsinne de små tiger-mammorna ;) <3 <3 för att skydda sina bebisar. De får ju dessutom ännu bättre vid kull :).
Hoppas det löser dig :)
S*Evenstar's
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Christina

Ha,ha!
F´låt att jag skrattar,men du skriver så himla roligt och med så mycket kärlek.
. Klart att Barbie hamnade hos sin kära matte,med sina bebisar. Tryggaste platsen i värden ju….
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av "flyttare",men Kickis tips verkade ju kanonfiffiga…
Följer er med spänning.
till Barbie och bebisar.
Kram / Åsa
Tycker det ser jättemysigt ut. Lite obekvämt kanske, men mysigt. 
Skulle jag någongång i livet ha en kattkull får det gärna vara en "flyttare", att jag säkert sedan skulle få ryggskott är en helt annan femma.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
# 5 Haha flyttningen i sig är nog inte största problemet utan var och när de flyttar :). Ibland väljer de ställen som kan vara lite farliga för små bebbar som inte kan kravla ur en klädhög för få luft t.ex. :D
Nä nog vill jag veta att de små liven bor någorlunda på varmt och relativt plant underlag :D
S*Evenstar's
Christina
#8 ja och när de får för sig att flytta dem och man sen inte hittar åt dem, gudarns vilken panik…
http://www.svidjas.se

Förstår att det varit jobbigt, men lite gulligt också att hon vill ha dem i sängen nära matte
Nu vet jag inte om jag har haft tur än så länge, men jag har två bolådor ståendes framme ett tag innan förlossningen. Båda honorna har valt att föda i en stor transport väska med öppningsbart lock. Fast inte för stor utan lagom att kunna ta spjärn om det behövs. Sedan när allt är klart och mamman funnit sig till ro med sina nyfödda så flyttar jag över familjen till bolådan vi byggt i trä. Den luktar då ren och fräsch och mamman har provlegat i den ett tag innan då även den stått framme. Båda mammorna var super nöjda över detta och ingen flyttning av bebbar
Återstår dock att se om det kommer att bli så även denna gång, hoppas,hoppas
Lycka till med bebisarna!
#8. Menade inte att de skulle flytta för bara flyttandes skull, utan gärna upp i sängen och vilja ha en liten bolåda där 
#7. Jättemysig bild!!

// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
# 11 Ja superdupermysigt :)
S*Evenstar's
Christina
Hm, en flyttande mamma kanske är lite extra försiktig med sina bebisar. Frosty Louise har envisats med att flytta in kullen i garderob. Ytterst envis har hon varit. Men matte var envisare.
För visst har bebisarna det bäst i bolådan…
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Jaha, ja….bolådan är skurad och jag sprayat Felifriend i den…
Väntar på att den ska "ånga ur" lite och vem kliver i och lägger sig??
Den dräktigaste av dem alla!! Sigge Sork….

Ska lyfta dit bebisarna om en kvart eller så….

Bolådan ståendes i skyddade garderoben (en minivariant av Walk-in-closet) är vad min kattungeflyttande hona till slut var mycket nöjd med!
#15 mmm här har inget annat är garderoben dugt heller.
http://www.svidjas.se
Hm…vi kan kalla det kompro-Miss….
Det gick INTE att få Barbie att ligga kvar i bolådan, vips så hade jag fulla sängen igen…
När jag ställde in byrålådan i bolådan så bar hon iväg med en, men kom tillbaka med den direkt..
Hon var lite skeptisk, men nu verkar det helt ok!!
Men det är visuellt lite tårta på tårta, s.a.s……
Bara hon är nöjd, Barbiebruden…..
# 17 Så sött!! Helt underbart, låt hon ha så där. Såg mysigt ut! 
Glöm inte t-shirten 
S*Evenstar's
Christina
Ja men GUD så söta de är och så otroligt personliga…
Jag har haft både ock… några finner sig i att vara där jag bestämmer, men Vilda var ju lite enveten och ville absolut ha dom längst ner i linneskåpet.. nu var ju det inte så svårt att bygga om den till en väldigt lämplig bolåda.
Jag brukar försöka vara lyhörd för vad mamma katt vill och tycker och känner, så länge det är rimligt och tryggt för henne…
jag brukar också förbereda en två tre olika ställen, och sen får man vara lite flexibel, och oftast kan man sen flytta henne till det ställe hon känner sig tryggast på..