Snart kommer du hem!! :D
Idag är det bara 2 veckor kvar tills vi sätter oss på tåget för att hemta hem vår lilla prins S* Sollefteåkattens Boss Doll :D
Vi har fått bilder på honom varje vecka och fått se han utvicklas mer och mer till den underbara katt han är på väg att bli :)
Så nu är vi mitt uppe i den sista planeringen med allt det praktiska. Tänkte därför "bolla" lite mer er här :)
Vi har ju en katt sedan tidigare, Uzi <3 (blandrasbirma) hon har alltid ogillat andra katter men framförallt honor (därför vi tar hem en hane nu) :) Det jag har tänkt kring hemkomsten är att då vi kommer att vara borta hela dagen för att hämta hem "lillebror" tänkte jag om vi skulle be Niclas syster vara hemma med Uzi på eftermiddagen så att hon inte varit själv hela dagen då vi kommer? Sedan helt enkelt öppna Boss bur och låta han undersöka och framförallt de undersöka varandra utan att vi lägger oss i? Bör jag göra något mer? Något på ett annat sätT?
Sedan hade vi till en början tänkt ha två lådor, då vi har den ena i ett "kattdass" så att han först ser vart han ska gå, sedan lära in honom vart den "riktiga" toan är.
Håller även på att göra egna sovställen åt honom och har köpt han en egen bädd så att det inte blir konkurrans om sömn och vila. Har även arrangerat en egen matplats åt honom.
Vad mer? :) Ge mig gärna tips på hur vi ska gå till väga, känns som att man bara "har en chans" :P
Sedan är det namnet:P Vi har under en lång tid nu funderat över detta då vi till en början var säkra på att kalla honom något annat än Boss, vi har bland annat funderat på "Bazoka" för att passa ihop med namnet "Uzi", "Sarge" har stått på lisran men känns krångligt. Har ni förslag på kanske "vapentemat" eller andra namnförslag?
Eller ska han rentav heta "Boss" ?:)
Lyckliga Du! En sådan underbar liten kille. Tycker han skall heta Boss…..
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !
Jättefin!! 
Du är på helt rätt spår 
Låt Boss gå ur buren när han känner sig redo (säkert direkt) sätt honom på toa så han kan utgå ifrån den och låt dem "leda dansen", maten hittar han själv..
Lite morr och fräs kan det bli, men det är fullt normalt. Prata med dem och ge dem lika mycket uppmärksamhet…..
Det jag tycker att ni ska tänka på är _hur ni tänker…
_Om ni är nervösa och "hur ska det gå??"….då blir katterna också såna…Speciellt Uzi som redan känner er!
(Om man målar f-n på väggen så sitter han där…)
Nä, tänk bara positivt och "se" hur de blir goda vänner så går allt bara strålande 
Tycker också att han sak heta Boss….han ser ut som en….
Lycka till!!
/Pernilla
Håller med # 4 och ett ytterligare tillägg är att stryk en filt som ni har hemma på Uzi och sen över hans päls, då luktar han inte lika främmande! 
Lycka till till en söt bebbe! 
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
åh, tack han är så fin :)
Ja, det ser ut att bli Boss faktiskt.. på någt sätt så ser han som sagt ut som en sådan :)
Ja, det där med att inte påverka katter hur jag känner om jag är orolig elelr så har jag faktiskt lärt mig att bli riktigt bra på. Då fort dethänder nya saker och jag är stressad ser jag till att inte påverka henne på resande fot och så :)
Jätte bra tips med filten!!
En tanke jag kom på förut var att ta med en filt hemifrån med Uzis doft på och ha i hans bur.. men sen kom jag på att det kankske gör honom orolig? kanske bättre att göra "andra hållet" och ta filten på honom dp vi nästan är hemma?