Reflektioner..
Ja igår fyllde kattungarna 12 veckor.. tänk att för 12 veckor sedan låg det 5 nyfödda underverk i kattungelådan. Nu får de knappt plats att ligga och mystutta på mamma samtidigt… ser lite komiskt ut då de ligger där som fem stora klumpar och spinner ikapp.
En helt ljuvlig kull som jag är så stolt över, goare bebisar får man leta efter. Och jättefina alla 5. De har bra vikter, aldrig strulat med lösa magar eller liknande. Man är väldigt lycklig av sånt som uppfödare. Slippa oroa sig för såna saker gör väldigt mycket.
De är alla 5 nu väldigt sociala, nyfikna, orädda och kärleksfulla små liv som kommer förgylla dagarna för sina nya ägare. Att dessutom hittat så jättefina hem till de små liven värmer hjärtat ännu mer!!
Men hua så tomt det kommer bli här hemma… alla utom Kasimir flyttar på tisdag 26/1 och han den 31/1.
Samtidigt känns det som att nu har jag gjort mitt och gett dem de bästa förutsättningar jag förmår att ge dem en bra start i livet, nu är det ett nytt kapitel i deras liv som väntar, i de nya familjerna. Är övertygad om att de kommer bli så älskade och bortskämda!!
Så snart har RagGorgeous 2a kattungegäng flugit ur boet!! Ser redan fram emot nästa. Men nu då de flyttat ska jag passa på att tapetsera om och fixa lite här hemma, det är liksom lite enklare än då man har 5 vilda busar hemma. *s*
KRAM på er!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Förstår precis hur du känner Carro!
Vad duktig du är som lyckats fånga alla på bild så fint samtidigt. Det är inte lätt…
Kram AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

Förstår att det är många känslor i omlopp inför flytten. Ja,vilken superkull det blev,så det är klart du ska känna dej stolt!!!
Passa nu på att fixa lite hemma,till nästa gäng kommer 
Ja,du är en baddare med kameran 
Kram / Åsa
Tack, gulliga ni är!
Var nog en ren TUR att alla satt stilla i 2 sekunder… ni vet ju inte hur mååååånga jag slängde som bara blev SK*T!
Fördel med dig.kamera
men skam den som ger sig - det är ju superkul att fota!!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Idag har Klove och Rigoberto flugit ur boet mot nya äventyr!
Rigobertos matte hade startat en blogg så jag kommer kunna följa honom där med. Han får också sällskap av hunden Totte :)
Kloves matte är så härlig att se för hon är sååå kär i sin lille Klove :) Han kommer få sällskap av raggistjejen Vilda :) Gissa om de kommer busa!!
Känns så bra att ha fått så goa köpare och faktiskt kändes det bara kul och lyckat då de lämnade barndomshemmet!! Jag vet att de får det superbra!!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Förstår att du tycker det är trisst 
Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly 
wow, dom är jättefina carro, och visst är man lyckligt lottad när man fått en sån jämn och fin och frisk och go kull…
OCH jag älskar den där gungstolen… OCH bebisarna såklart, och det är en bragd att få alla med på en bild, där alla har öppna ögon och tittar åt samma håll… 
#6 du får komma och provsitta den nån gång då du har vägarna förbi Sthlm. Den är lika skön som den ser ut
Nu har Basse och Philomena också flyttat, de hade gått ur transportburen med svansen i vädret och trivts på en gång
Känns så skönt.
Klove hade också, väldigt kavat, erövrat det nya hemmet och charmat kompisen Vilda rätt fort fast hon fräste lite åt honom i början *s*
Rigoberto fick en hundkompis, Totte, som hade totaltvättat honom det första han gjorde då de kom hem med lilltrollet till Linköping. Rigoberto tyckte kanske inte det var det allra roligaste *s* men det värmer mitt hjärta att han verkar vara ett välkommet tillskott även för hunden som tydligen blev uppfostrad av sin uppfödares katt som liten…
Så nu har jag Kasimir kvar här hemma tills söndag. Skönt att ha en kvar att pussa på ett tag till…
Han lär vara så trött på mitt pussande då det är dax för honom att flytta hemifrån… sen kommer Kicki och Synnöve på fredag också och lär pussa ner honom ännu mer! ha ha
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
# 7 Hahahaha den stackarn. Han är nog glaaad att flytta på söndag 

Känner igen din känsla, min första flyttar i dag och sen en på fredag. Sen blir det två kvar till nästa helg så det blir lite långsammare avvänjning för mig.
Även om det är jobbigt att de flyttar och att det blir tomt blir jag såååå lycklig över rapporterna om hur bra det går och hur gulliga och lyckliga de nya ägarna är! 
Snart kommer vi…varna sötnosen som är kvar!! 

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
#8 ha ha Ska jag Kicki! Lovar!!!
Fast - han gillar faktiskt att pussas! De har inget val då de växer upp hos mig!! 
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare