Ta kontakt?
Om ni ska låna en hane hur långt innan ni planerar kullen tar ni kontakt med den ägaren?
Jag tänkte att det kanske är dumt av vara för tidigt ute då hanen kanske börjar strila mkt och måste kastreras…..
Jag är ute i god tid, iallafall 6 mån innan så hör jag mig för iallafall, ibland tidigare. Skönt att förhoppningsvis fått ett ja så man vet :) Är man ute i god tid och planerar in parningen kanske kastreringen kan vänta en stund tills han dejtat honan.
Annars få rman ta plan B - vilket man ju oftast har ;)
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Tack Carro för ditt snabba svar!
Jag tycker som du men känner ibland att det kanske är för tidigt…Hmmm, jag ska nog skicka ett mejl i morgon

jag är ute typ innan hanen är född, hihi
ja så är det faktiskt ibland..alltså i väldigt god tid..
Kattungar väntas hos GunBertus

#3 Oj det var tidigt *hihi* Ja men dåså, då ska jag mejla i morgon
jag är också ofta ute i god tid ofta… i mina planer…
Likaså nu när jag planerar vilka kullar Rico ska ha tex… det har jag redan börjat planera in.. det blir några få kullar och dom spikar jag ganska omgående… Han kommer ju bara lånas ut väldigt få gånger… och så användas på mina o ev AnnaCarins honor..
han ska vara fertil en kort tid bara, för jag tycker det är bättre att bara använda samma hane ett färre antal gånger och sen spara något att gå vidare med…
Mmmm Rico
sååå vacker!!!
Har också redan planerat Xitas nästa kull till hösten 2010.
Blir en brun hane den här gånen - ska bli underbart att få lite bruna bebbar, jag som är så svag för just den färgen.. hihi
Honorna blir bruna och brunsköldpaddor och hanarna bruna och röda. Fast vem hanen är avslöjar jag inte ännu..
Klart man är ute i god tid…
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Jag är tidigt ute o "raggar" beroende på vilket utfall på kullen som jag vill ha. Är ju viktigt att hanen kompletterar min hona.
Jag har redan "raggat" för IC Gårdö´s Åse, min Sibylla, och har fått ja från uppfödare till den hane jag helst vill ha. Så jag är mycket lycklig över att få förmånen att låna den killen. Min Sibylla är en stor kraftig dam som föder med lätthet, tar hand om sina ungar på ett föredömligt sätt.
Ibland vid förfrågan så får jag nej och det accepterar jag fullt ut också. För det är ju avelshanens ägare som bestämmer.
Här sitter Sibylla o väntar o spanar efter Prinsen..
S*Willénkatten:
Vi planerar ljuvliga ragdollkattungar i vinter !